رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 13:39

رزمایش مشترک‌ دریایی امداد و نجات با حضور شناوهای رزمی و پروازی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز برگزار شد.

العالم - ایران

یازدهمین رزمایش‌ دریایی «امداد و نجات» ایران و عمان به منظور ارتقاء آمادگی رزمی و اجرای توافقات بعمل آمده مرتبط با سناریوهای امینت دریایی در کمیسیون‌های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بر اساس طرح‌های عملیاتی دریاپایه، به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت شناوهای رزمی و واحد‌های پروازی نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، اداره بنادر و دریانوردی، دریابانی فراجا و نیروی دریایی سلطنت عمان، در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز، صبح امروز پنجشنبه 9 آذر 1402 برگزار شد.

در این رزمایش یک روزه، بالگردهای نظامی دو کشور، همزمان با عملیات رصد و پایش تردد شناورهای نظامی و تجاری توسط پهپادهای جمهوری اسلامی ایران و هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز در حضور روسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور در صحنه رزمایش، از یگان‌های رزمی سطحی پشتیبانی کردند.

طرح‌ریزی، هماهنگی و یکنواختی در اجرای موفق سناریوهای مختلف بین واحدهای رزمی شناوری و پروازی دو کشور و اشراف کامل اطلاعاتی و اثربخشی فرماندهی و کنترل مشترک بر عملیات پیش‌بینی شده، نشان‌دهنده توانمندی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تأمین امنیت شاهراه انرژی جهان، تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان بدون حضور نیروهای فرامنطقه‌ای دارد.

حضور اثرگذار ناوشکن‌های تمام ایرانی دنا و سهند در کنار دیگر واحدهای رزمی سطحی، جلوه زیبایی از خودکفایی ملی در حوزه تجهیزات دفاع دریایی به نمایش گذاشت.

پربیننده ترین خبرها