تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در عمان

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 16:43

هزاران اردنی با فراخوان احزاب سیاسی و فعالیت‌های مردمی در تجمع همبستگی برای بزرگداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

امسال روز همبستگی با مردم فلسطین با نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه توسط ارتش رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان بی دفاع، مصادف شد.

اردنی‌ها این روز را در مجاورت مسجد الکالوتی، نزدیک سفارت رژیم اشغالگر در عمان پایتخت اردن، با حمل بنر و برافراشتن پلاکاردهای حاوی شعار گرامی داشتند.

آنها با این اقدام، پیام‌ خود را در مورد لزوم شکستن محاصره، پایان دادن به جنگ شدید در نوار غزه و توقف تجاوزات مداوم علیه فلسطینیان در کرانه باختری به گوش جهان رساندند.

سعاد باکیر عضو حزب کارگر اردن به شبکه العالم گفت: «ما برای همبستگی با مردم فلسطین به اینجا آمدیم. مردم در غزه و تمام فلسطین، از ما هستند و ما خواستار توقف کامل تجاوز به غزه و کرانه باختری هستیم.

سعید ذیاب دبیرکل حزب وحدت مردمی نیز در مصاحبه گفت: «یقیناً خواسته اصلی و اولیه ما توقف اقدامات تجاوزکارانه، رفع محاصره خود غزه، بازسازی آن و پاسخگویی به حقوق سیاسی و ملی مردم فلسطین است.»

حق بازگشت فلسطینیان آواره به وطنشان و حق تعیین سرنوشت خود که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تضمین شده است، تاکنون تنها روی کاغذ محفوظ مانده اما هیچ اقدام عملی در این باره صورت نگرفته است. در حال حاضر، نیاز به اقدام بین‌المللی برای تضمین حقوق پایمال شده فلسطینی‌ها به صورت عملی و فراتر از اعلام همدردی و همبستگی صرف و بی ثمر است.

پربیننده ترین خبرها