وزیر خارجه عمان: امنیت و ثبات در منطقه فقط با پایان اشغالگری محقق می‌شود

وزیر خارجه عمان: امنیت و ثبات در منطقه فقط با پایان اشغالگری محقق می‌شود
يکشنبه 12 آذر 1402 - 23:11

وزیر خارجه عمان در نشست خبری با همتای ایرانی با بیان اینکه امنیت و ثبات در منطقه محقق نمی‌شود، مگر با پایان اشغالگری، خواستار اقدام سریع‌تر برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بدر البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان امشب (یکشنبه ۱۲ آذر ماه) در سومین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به تهران سفر کرد.

وی پس از اینکه مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت، در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت که روابط دو کشور ایران و عمان رو به گسترش است و با روند خوبی روبرو است و بر پایه‌های مستحکمی چون حسن همجواری و ارزش‌های برادرانه و دینی استوار است که قطعا منافع متقابلی برای دو کشور و دو ملت دوست و برادر به همراه دارد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک بین دو کشور قرار است در تهران برگزار شود و طی مدت اخیر شاهد بودیم که تحولات مثبتی در خصوص همکاری دوجانبه در مسائل مختلف از جمله تجاری، اقتصادی، گردشگری و... رخ داده است.

وی گفت: امیدواریم آینده شکوفاتری را در روابط دو کشور شاهد باشیم. خیلی خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای رهبری دو کشور این پرونده‌ها پیگیری شود و شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری و ... دو کشور خواهیم بود.

البوسعیدی گفت: ایمان و باور داریم که رایزنی‌ها و مشورت‌های سازنده و مستمر بین دو کشور مهم است و می‌تواند تفاهم متقابل را برای مقابله با چالش‌هایی که در منطقه و در جهان به صورت کلی وجود دارد، افزایش دهد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: در گفت‌وگویم با وزیر خارجه ایران درباره آخرین تحولات اسفبار در فلسطین و غزه و ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی که غیرنظامیان و همچنین اماکن عمومی، مدارس و بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت‌وگو کردیم و به شدت این تهاجم نظامی وحشیانه این رژیم را محکوم می‌‌کنیم. با توجه به اینکه شاهد از سرگیری دوباره جنگ هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت:‌ از این فرصت استفاده می‌کنم و به ملت فلسطین و جانفشانی‌های آنها اشاره کنم و اینکه شهدا نزد خدا زنده هستند.

بدر البوسعیدی ادامه داد: در گفت‌وگوهای امروز بر ادامه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک دو کشور تأکید کردیم و اینکه خواسته‌های خود را از جامعه جهانی برای عمل به مسؤولیت‌هایش به منظور توقف این جنگ و اینکه امنیت و صلح به منطقه باز گردد، مطرح کردیم. اینکه محاصره ظالمانه از غزه برداشته شود و کمک‌های انساندوستانه به ساکنان غزه و فلسطین برسد. به گفته این دیپلمات عالیرتبه عمانی، این موضوع نیازمند تلاش‌های مستمر است.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: در سلطنت عمان بر اهمیت تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید می‌کنیم و در این چارچوب به دنبال این هستیم که اقدامات را به صورت نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دوست و برادر و طرف‌های منطقه‌ای ادامه دهیم برای اینکه این بحران را حل کنیم و به جهانیان بگوییم باید هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و استقرار در منطقه جز با پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین براساس قانون و حقوق بین‌الملل محقق نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها