حقیقت «اختلاف» آمریکا و «اسرائیل» بر سر هولوکاست غزه چیست؟

حقیقت «اختلاف» آمریکا و «اسرائیل» بر سر هولوکاست غزه چیست؟
سه شنبه 14 آذر 1402 - 10:10

خبر: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در سخنرانی خود در کالیفرنیا درباره اقدام اسرائیل به بمباران شدید نوار غزه توسط اسرائیل گفت: در این نوع جنگ، جمعیت غیرنظامی مرکز ثقل هستند و اگر غیرنظامیان را به آغوش دشمن خود بیندازید، جنگجویان بیشتری علیه خود ایجاد خواهید کرد و بدین گونه پیروزی تاکتیکی با شکست استراتژیک جایگزین می‌شود.

تحلیل:

- هشدار آستین مبنی بر اینکه اگر اسرائیل از غیرنظامیان محافظت نکند، ممکن است در غزه شکستی راهبردی متحمل شود، یک روز پس از آن مطرح شد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «میزان رنج غیرنظامیان و تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی که از غزه می‌آید، تکان دهنده است و باید به قوانین بین المللی و بشردوستانه احترام گذاشت.»

- در همین زمینه، سخنان جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شد که دولت آمریکا پیام هایی برای کاهش تلفات غیرنظامی به "اسرائیل" ارسال کرده است، وی افزود: "ما معتقدیم که آنها پیام‌های ما را در رابطه با این موضوع پذیرفته‌اند و برای کاهش تلفات غیرنظامیان به حداقل تلاش می کنند"!.

- ناظران نیازی به مدرک ندارد تا این اظهارات آمریکایی را "در مورد حمایت اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی در غزه" تلاشی برای فریب افکار عمومی جهان بدانند تا اینگونه تصور شود که آمریکا نگران امنیت غیرنظامیان در غزه است. این در حالی است که برای جهانیان آشکار شده است که اگر حمایت تمام و کمال آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست حدود 16هزار غیرنظامی فلسطینی را که 80 درصد آنها کودک و زن بوده‌اند، قتل عام کند، هزاران نفر دیگر را زیر آوارها مدفون کند و بیش از نیمی از خانه ها را در غزه ویران کند و هولوکاستی در غزه به راه اندازد که تاریخ به خود ندیده است و حتی بالاتر از این، دخالت مستقیم آمریکا در این تجاوز، مانع مداخله هر طرف دیگر در جهان برای توقف این هولوکاست شده است.

- افکار عمومی جهان دیگر دروغ‌های اعضای دولت آمریکا در مورد حمایت از غیرنظامیان را باور نمی کند بلکه چیزی را که چشمانش روی زمین می بیند، باور می کند، زیرا آمریکا حضور نظامی خود را در منطقه جنوب غرب آسیا به ویژه در شرق مدیترانه از طریق اعزام ناوهای هواپیمابر، یگان آبی خاکی، یگان شناسایی نیروی دریایی، زیردریایی مجهز به موشک های هدایت شونده، نیروهای یکپارچه پدافند هوایی و دفاع موشکی، جنگنده ها و بمب افکن های هوایی افزایش داده و در همین حال کمک های نظامی از جمله سامانه های دفاع هوایی و مهمات فراوان در اختیار اسرائیل قرار داده که از 7 اکتبر گذشته تا امروز متوقف نشده است.

- افکار عمومی از آستین، هریس و کربی می‌پرسد: اگر واقعاً به زندگی غیرنظامیان اهمیت می‌دهید، «اسرائیل» بمب‌هایی را که هر کدام دو هزار کیلوگرم وزن دارند و مجتمع های مسکونی را به طور کامل با همه کسانی که در آن‌ هستند، ویران می‌کنند، از کجا آورده است؟ "اسرائیل" بیش از چها تُن مواد منفجره را از کجا آورده تا بر سر مردم غزه بریزد؟ قبل از همه اینها، چه کسی به هیولای وحشی اسرائیل اجازه داده است که این همه جنایت انجام دهد و قوانین همه مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل و دادگاه های بین المللی را زیر پا بگذارد؟

- نکته قابل توجه این است که حتی این اظهارات دروغین و ریاکارانه آمریکا خشم جنایتکاران جنگی واشنگتن به رهبری سناتور صهیونیست آمریکایی، لیندسی گراهام را برانگیخت که از اظهارات آستین و هریس درباره غیرنظامیان غزه انتقاد کرد و روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت اسرائیل نمی تواند در حملات خود، غیرنظامیان را جدا کند. او آستین را ساده لوح توصیف کرد و گفت اعتمادش به او به طور کامل از بین رفته است. این سناتور صهیونیست آمریکایی خطاب به آستین، کشتار کودکان غزه توسط اسرائیل را توجیه کرد و گفت: «آیا می دانی فلسطینی ها در مدارس چه می خوانند؟ این تصور که اسرائیل مردم غزه را به طرق گوناگون افراطی کرده، مضحک است. دلیل این که بسیاری از فلسطینی ها می میرند، این است که حماس می خواهد آنها را بکشد. اگر راه بهتری برای کاهش تلفات غیرنظامیان وجود دارد، به من بگویید و من به اسرائیل خواهم گفت.»

- این همان آمریکایی است که خود را حاکم جهان معرفی کرده است و رهبرانش با این ذهنیت فکر می کنند و اینگونه به زندگی و ارزش های اخلاقی انسان می نگرند و تبادل نقش بین آستین، هریس، کربی و گراهام کمکی به فریب افکار عمومی جهان نمی کند زیرا همگان به این یقین رسیده اند که آمریکا در جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم فلسطین، نقش مستقیم دارد. آری حق با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در دیدار با میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا، خواستار استفاده از ظرفیت‌های ایران و کوبا برای ایجاد ائتلاف و هم پیمانی در برابر قلدری آمریکا بین کشورهایی شد که مواضع مشابهی دارند.

پربیننده ترین خبرها