ابراز نگرانی یونیسف از تلفات گسترده کودکان غزه

ابراز نگرانی یونیسف از تلفات گسترده کودکان غزه
سه شنبه 14 آذر 1402 - 02:14

سخنگوی یونیسف حمله رژیم صهیونیستی به جنوب غزه را «بدترین بمباران» این رژیم در جریان جنگ غزه خوانده و کودکان را قربانیان اصلی این حملات عنوان کرده است.

العالم-فلسطین اشغالی

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا همان یونیسف در اظهاراتی که به تازگی مظرح کرده ، گفته است که حمله رژیم صهیونیتسی به جنوب غزه «بدترین بمباران» جنگی این رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها در منطقه محاصره شده نوار غزه بوده است و عنوان کرده کودکان قربانیان اصلی این حملات هستند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» «جیمز الدر»، در رابطه با فجایای کنونی در جنوب نوار غزه در پیج شخصی خود در شبکه مجازی ایکس(توییتر)نوست: من شاهد تلفات گسترده کودکان در غزه هستم. ما آخرین هشدارها را برای نجات کودکان مطرح می‌کنیم.

الدر در روز یکشنبه در جریان مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از ناامیدی شدید میان خانواده‌ها و کودکان فلسطینی در بیمارستان غزه در جریان تداوم جنگ گفت و بابت شرایط ایجاد شده برای آنها ابراز تاسف کرد.

وی در جریان این مصاحبه در توصیف وضعیت مردم عنوان کرد: در بین مردم وحشت بسیاری وجود دارد و مردم نمی‌دانند تحت تاثیر شرایط جنگی کنونی به کجا پناه برند و تقریبا در حالت خلسه و بلاتکلیفی هستند.

وی شرایط کنونی مردم در نوار غزه را به بازی شطرنج تشبیه کرده و گفت با این تفاوت که این بازی با مرگ کودکان به پایان می‌رسد. الدر عنوان کرد برای کودکان فلسطینی شرایط کنونی در غزه بازی نیست.

الدر در جریان این مصاحبه همچنین خاطر نشان کرد که جهان باید از ابعاد این فاجعه آگاه باشد و به آمار کودکان کشته شده اشاره و عنوان کرد: بیش از ۶ هزار کودک در این ماجرا کشته شد‌ه‌اند و شکی نیست برخی از بچه‌ها و کودکانی که امروز صبح در غزه دیدم، گه شدت جراحات برای آنها به قدری زیاد است که شاید حتی به صبح روز دیگر نکشند.

پربیننده ترین خبرها