اشغالگران صهیونیست با گذشت 60 روز از تجاوز به غزه به کدام یک از اهداف خود رسیدند؟!

سه شنبه 14 آذر 1402 - 23:09

دو ماه از آغاز جنگ وحشیانه اسرائیل درغزه می گذرد بدون اینکه  دشمن هنوز موفق به پیشرفت واقعی شده باشد و می داند مرحله بعدی سخت تر و شدیدتر خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

شواهد به خوبی ناتوانی و سردرگمی اسرائیل ناشی از تلفات سنگین روزانه از نظر تسلیحات و تجهیزات را نشان می دهد.

صدها تانک و خودروی اسرائیلی منهدم شدند و آمار رسمی از کشته شدن بیش از چهارصد سرباز اسرائیلی خبر می‌دهد.

هدف اصلی جنگ، کنترل شمال غزه بود، که علیرغم ویران‌گری‌های وحشیانه‌ای که در باریکه غزه ایجاد کرد و ناتوانی در نفوذ جدی به شهرغزه، ناکام ماند.

بزرگترین مشکل پیش روی اشغالگران؛ موشک‌های مقاومت است که از شلیک به تل‌آویو و شهرها و شهرک‌های اسرائیل باز نایستاد و برآوردها نشان می‌دهد که بیش از یازده هزار موشک از 7 اکتبر از غزه شلیک شده است.

رژیم اشغالگر برای سرپوش گذاشتن بر این شکست، حملات خود را به جنوب باریکه غزه متمرکز کرد و بخش زیادی از نیروهای خود را از مناطق شمال غرب غزه خارج کرد، اما در کمال تعجب در جنوب با مقاومت بیشتری مواجه شد و تلفات آن حتی بیشتر افزایش یافت.

محافل داخلی رژیم صهیونیستی در برابر سیاست فرار به جلو، توسط رهبران رژیم و ارائه اهداف دور از دسترس برای جنگ، از فرماندهان خود و برای جنگ بی پایانی که احتمال پیروزی در آن وجود ندارد، خسته شده‌اند و همزمان نیز اختلافات و شکاف‌هایی در داخل رژیم و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم به وجود آمده و درخواست های سیاسی و رسانه‌ای برای یافتن راهی برای کاهش سقف اهداف و قرار دادن موضوع زندانیان در اولویت ها افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها