توانمندی های نظامی حزب الله که خواب را از چشم دشمن گرفته است+فیلم

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 13:14

حزب الله لبنان از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و در حمایت از مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را با توانمندی های نظامی خود مجبور به تخلیه 200 هزار شهرک نشین از مناطق شمالی فلسطین اشغالی کرده است.

العالم - لبنان
بنابر این گزارش،‌ حزب الله لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی (شنبه 15 مهر/ 7 اکتبر 2023) مفهوم وحدت میادین با غزه را مطرح و رژیم صهیونیستی را مجبور به تخلیه 200 هزار شهرک نشین از مناطق شمالی فلسطین اشغالی کرد. همچنین مواضع، نفرات و خودروهای این رژیم را به طور مستقیم هدف قرار داده و توانسته است در عمق سرزمین های اشغالی عملیات هایی را در حمایت از مقاومت فلسطین انجام دهد.

در این گزارش به بررسی توانمندی نظامی حزب الله که دشمن صهیونیستی را به وحشت انداخته است، خواهیم پرداخت:

قدرت انسانی

در سال 2021 سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که شمار نظامیان آموزش دیده حزب الله به 100 هزار نفر می رسد.

نیروهای "رضوان"

یکی از مهمترین تشکیلات نظامی حزب الله نیروهای "رضوان" است. این نیرو، یگان نخبه حزب الله محسوب می شود.

حزب الله در درگیری جاری از سلاح و مهمات جدیدی استفاده کرد که از آن جمله می توان به پهپاد و موشک های "برکان" اشاره کرد. همچنین همچنین فیلم های کوتاهی از رزمایش و تمرین های "نیروهای رضوان" شامل شبیه سازی حمله به منطقه اشغال شده الجلیل در شمال اراضی اشغالی و تصرف آنها منتشر کرد.

موشک برکان

موشک برکان از موشک های سنگین کوتاه برد با توان حمل کلاهک سنگین است. این موشک خسارت های زیاد و تخریبی با قطر 150 متر به بار می آورد. می توان مواد منفجره ای با وزن های مختلف بین 60 تا 500 کیلوگرم را روی آن سوار کرد.

طبق جدیدترین برآوردهای رژیم صهیونیستی، حزب الله حدود 150 تا 200 هزار موشک هدایت شونده و دیگر انواع موشک در اختیار دارد. بر اساس برآوردهای این رژیم، حزب الله صدها موشک نقطه زن با قدرت تخریب بسیار بالا دارد که برد آن به عمق فلسطینی اشغالی می رسد.

موشک اونیکس P-800

در همین زمینه رسانه های آمریکایی نیز گفته اند که حزب الله سلاح هایی در اختیار دارد که می تواند کشتی های آمریکایی را تهدید کند؛ یکی از این سلاح های بسیار خطرناک، موشک اونیکس P-800 است. حزب الله این ادعا را رسما نه تأیید و نه تکذیب کرده است.

اما دبیر کل حزب الله در سوم نوامبر خطاب به آمریکایی ها گفت: "ناوگان هایی را که در دریای مدیترانه مستقر کرده اید و ما را با آنها تهدید می کنید، ما را نمی ترساند و هیچ وقت نخواهد ترساند. اما برای آنها هم برنامه ای داریم."

این تهدیدها، خاطره حمله به ناوچه "ساعر 5" در جریان جنگ ژوییه 2006 را در اذهان تداعی می کند.

توان رزمی

پهپادها را هم باید به مجموعه توان رزمی حزب الله اضافه کرد. این پهپادها برای اهداف تهاجمی و جاسوسی و تاکتیکی تا برد 400 کیلومتر مورد استفاده قرار می گیرند.

حزب الله از این پهپادها – همزمان با عملیات طوفان الاقصی – برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها