لحظه به لحظه با شصت و دومین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ افزایش آمار شهدای غزه به ۱۷۱۷۷ نفر/بمباران یک بلوک مسکونی غزه با ده ها شهید و مجروح/ جلسه شورای امنیت برای بررسی جنگ غزه

لحظه به لحظه با شصت و دومین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ افزایش آمار شهدای غزه به ۱۷۱۷۷ نفر/بمباران یک بلوک مسکونی غزه با ده ها شهید و مجروح/ جلسه  شورای امنیت برای بررسی جنگ غزه
پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 08:02

جنگنده های رژیم صهیونیستی در آستانه شصت و دومین روز (هفتمین روز پس از پایان آتش بس موقت) از حملات جنایتکارانه به نوار غزه، شب گذشته (چهارشنبه) با بمباران یک بلوک مسکونی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه ده ها فلسطینی را به خاک و خون کشیدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شب گذشته (چهارشنبه)‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک بلوک مسکونی دیگر را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن دهها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

بنابر این گزارش، تاکنون اجساد تنها 10 شهید از زیر آوار خارج شده و تعداد زیادی از شهدا هنوز در زیر آوار هستند.

در همین حال به دنبال درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شورای امنیت برای تحرک و اقدام فوری جهت جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در غزه، قرار است فردا (جمعه 17 آذر ماه)‌ نشست این شورا در باره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برگزار شود.

این درحالی است که براساس آخرین آمار دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین در غزه، شهدای فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون (طی دو ماه گذشته) به 17 هزار و 177 نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

گزارش لحظه به لحظه حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از آتش بس موقت را در لینک زیر مشاهده کنید:

گزارش لحظه به لحظه پنجاه و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

گزارش لحظه به لحظه پنجاه و هفتیم روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

گزارش لحظه به لحظه پنجاه هشتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه
گزارش لحظه به لحظه پنجاه و نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه
گزارش لحظه به لحظه شصتمین روز حملات رژیم صهیونیسیت به غزه
گزارش لحظه به لحظه شصت و یکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش لحظه به لحظه از شصت و دومین روز (هفتمین روز پس از پایان آتش بس موقت) حملات رژیم صهیونیستی به غزه :

21:34 | مصطفی برغوثی دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در کرانه باختری در گفتگو با العالم:

اشغالگران صهیونیست از آغاز جنگ علیه باریکه غزه به ازای هر شهروند فلسطینی 17 کیلوگرم بمب پرتاب کردند به عبارتی در بیش از 10 هزار حمله هوایی 45 هزار تن مواد منفجره روی غزه پرتاب شده است. (جزئیات بیشتر)

21:32 | گزارش العالم از آخرین تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه

خبرنگار العالم در دیرالبلح در مرکز نوار غزه گزارش داد که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی یک مدرسه اسکان آوارگان را در نزدیکی بیمارستان خارج از خدمت اندونزی محاصره کردند و همه به جز تعداد کمی از بیماران از آنجا تخلیه شدند (جزئیات بیشتر)

21:06 | حماس: تا هر زمانی آماده مقاومت در مقابل اشغالگران هستیم/ سرنوشت نیروهای ارتش صهیونیستی در این جنگ مرگ یا فرار است

اسامه حمدان از رهبران بلندپایه حماس گفت سرنوشت نیروهای ارتش صهیونیستی در این جنگ مرگ یا فرار است. (جزئیات بیشتر)

20:12 | رسانه های عبری اعلام کردند که از آغاز نبرد زمینی در غزه 92 نفر از نظامیان ارتش کشته شدند.

19:17 | حمله اشغالگران با بمب‌های ممنوعه فسفری به شمال نوار غزه

فیلم

19:14 | هشدار وزیر دفاع یمن به اسرائیل و آمریکا از روی عرشه کشتی توقیفی «گلکسی لیدر» (جزئیات بیشتر)

18:55 | رئیسی در دیدار با پوتین: در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در فلسطین کشته می‌شود/ باید هرچه سریع تر جلوی بمباران غزه گرفته شود. (جزئیات بیشتر)

17:41 | بمباران روستای كونين در جنوب لبنان توسط اشغالگران صهیونیست

فیلم

17:05 | سخنگوی وزارت بهداشت غزه از حمله عمدی دشمن صهیونیستی به آمبولانس‌ها و کادر دفاع غیرنظامی فلسطینی در غزه خبر داد.

16:43 | در 24 ساعت گذشته؛ 350 نفر از شهرندان فلسطینی به شهادت رسیدند، مجموع شمار شهدا از ابتدای جنگ غزه به 17 هزار 177 نفر رسیده است و 46 هزار تن دیگر نیز مجروح شدند.

16:34 | حزب الله: مجاهدین مقاومت اسلامی تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در مجاورت پادگان ميتات را هدف قرار دادند و شماری از انها را از پای در آوردند

16:23 | تصاویری دردناک از شهادت شماری از شهروندان فلسطینی در مدرسه حلب مقابل بیمارستان اندونزی غزه

فیلم

16:09 | تخریب مسجد مرکزی العوده در مرکز اردوگاه آوارگان جباليا در شمال نوار غزه

14:27 | سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم اسرائیل در غزه استقبال کرد.

وزارت امور خارجه گفت؛ همانگونه که دبیرکل نیز در نامه خود تأکید کرده است، گستردگی حملات به غزه، کشتار غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان، تخریب اماکن غیرنظامی شامل بیمارستانها و کوچاندن اجباری بخش قابل توجهی از مردم غزه به سایر مناطق این باریکه، تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

14:03 | بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرگرد ماور گیرشونی 24 ساله از فرماندهان گردان 8173 تیپ عتصیونی شب گذشته در نبردی در شمال غزه کشته شد.این سومین نظامی اسرائیلی است که ارتش این رژیم از صبح امروز (پنجشنبه) به کشته شدن آن اذعان می‌کند.

13:49 | اشغالگران صهیونیست هم زمان با کشتار خونین در غزه، نسل کشی در کرانه باختری را به شیوه ای دیگر و از طریق افزایش شهرک سازی به راه انداخته اند تا با مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی ها، طرح کشور مستقل فلسطینی را به تاریخ بسپارند. بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی اسرائیل به همین منظور در پی تخصیص بودجه برای توسعه شهرک‌هایی که پیشتر در کرانه باختری ایجاد شده و نیز ساخت شهرک‌های جدید در این منطقه بر آمده است.

1

13:23 | اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی برای حمایت از خبرنگارانی که در نوار غزه هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، نشست همبستگی با عنوان «رسل الحقيقه» (پیام آوران حقیقت) در بیروت برگزار کرد.

- احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به خبرنگار العالم گفت: «علیرغم خاموشی رسانه در کشورهای اروپایی و آمریکایی، شبکه‌های اجتماعی توانسته اند تصاویر خود را به افکار عمومی منتقل کنند و ما نتیجه آن را از طریق تظاهرات ضد صهیونیستی، شاهد هستیم.»

1

13:05 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ایمن تایه ابو لمیس جوان فلسطینی که چند هفته پیش در حمله اشغالگران اسرائیلی به طولکرم در کرانه باختری زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

13:02 | "رایان ایر" بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در جهان، تمام پروازهای خود به فلسطین اشغالی (اسرائیل) را تا فوریه 2024 لغو کرد.

- بر اساس برآوردها، این تصمیم ده ها هزار اسرائیلی را که قصد سفر به اروپا و کسانی که قصد سفر از اروپا به اراضی اشغالی را داشتند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

12:39 | یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا، داستان تجاوز نظامیان اشغالگر به یک کودک اسیر فلسطینی در زندان المسکوبیه در قدس اشغالی را بازگو کرد.

1

12:33 | توانمندی های نظامی حزب الله لبنان که خواب را از چشم دشمن گرفته است ؛ با زیر نویس فارسی

1

12:30 | مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان کمال عدوان به کلی از خدمت خارج شده و اکنون حدود 800 هزار فلسطینی در شمال نوار غزه به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند.

12:13 | منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران اسرائیلی تنها در عرض یک ساعت بیش از 100 موشک به اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال نوار غزه شلیک کردند.

12:11 | ویرانی منطقه معن در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بر اثر بمباران بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده های رژیم صهیونیستی
1

12:07 | دکتر منیر البرش مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه قرار بود کنفرانسی خبری در مورد آخرین تحولات اوضاع در این منطقه برگزار کند اما متوجه شد شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیده اند.

1

11:54 | آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه کرم ابو سالم و دیگر گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بدون محدودیت وارد این باریکه شود.

11:02 | منابع عبری زبان اعلام کردند که آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین اشغالی از جمله مرگلیوت به صدا درآمده است.

10:59 | سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی دیگر این رژیم در نبردهای جاری در نوار غزه اذعان کرد.

10:36 | جنگنده های صهیونیستی در ادامه حملات جنایتکارانه به فلسطینیان، ساعات گذشته مناطق مختلف غزه را بمباران کردند. جنگنده های صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

10:23 | ویرانی و تخریب زیرساخت‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین از سوی بولدوزرهای نظامی اشغالگران اسرائیلی

1

10:20 | نیروهای مقاومت یک بولدوزر نظامی اسرائیلی را در اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین با بمبی قوی هدف قرار دادند.

1

10:19 | درگیری مسلحانه بامداد امروز نیروهای مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین

1

10:09 | روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که 6 اسیر فلسطینی از آغاز جنگ در غزه در زندان‌های رژیم اسراییل به شهادت رسیدند که روی اجساد حداقل دو نفر از آنان آثار شکنجه دیده می‌شود.

09:53 | صدها نفر در شهر مالمو در سوئد به رغم بارش برف و سرمای شدید، با در دست گرفتن شمع و برگزاری راهپیمایی با مردم غزه اعلام همبستگی کردند.

1

09:53 | الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست آمریکا: قتل و کشتار بیش از 15 هزار نفر در غزه، شکستی اخلاقی برای اسرائیل است.

09:51 | سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود 100 نظامی اسرائیلی در جریان حمله زمینی به نوار غزه از ناحیه چشم زخمی شده اند ، برخی از آن‌ها بینایی خود را از دست داد‌ه‌اند.

09:22 | الی کوهن،‌ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شدیدا به نامه بی سابقه دبیر کل سازمان ملل بر اساس ماده 99 منشور این سازمان به شورای امنیت برای اقدام فوری در جهت برقراری آتش بس در غزه اعتراض کرد. وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد دبیر کلی آنتونیو گوترش بر سازمان ملل خطری برای صلح جهانی است.

09:10 | دبیرکل سازمان ملل با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه، نامه‌ای را با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل به رییس شورای امنیت ارسال کرده است. (جزئیات بیشتر)

08:35 | صنعا به دنبال رأی‌گیری پارلمان یمن، قانون ویژه‌ای را برای ممنوعیت و جرم انگاری به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، تصویب کرد. (جزئیات بیشتر)

07:12 | سخنان این خلبان اسراییلی که مخالف سیاست کشتار جمعی این رژیم


این همان خلبان جنگنده اسرائیلی است که حدود یک ماه و نیم پیش در اسلو علیه جنایت های اسرائیل سخنرانی کرد.

یوناتان شاپیرا، خلبانی که بیست سال پیش وجدانش به یکباره بیدار شد و علیه اسرائیل دست به افشاگری زد و در اسرائیل دستگیر شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

حالا در این بیست سال مدام از کشوری به کشور دیگر می رود و علیه این رژیم منحوس سخنرانی می کند.

این یک دقیقه از سرگذشت و زندگی او و افشاگری هایش را ببینید.

افشاگری

07:04| شورای امنیت روز جمعه برای بررسی جنگ غزه تشکیل جلسه می‌دهد


وب سایت آمریکایی «اکسیوس» از نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بررسی جنگ غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این نشست پس از آن صورت می گیرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در اقدامی نادر از این شورا خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی در نوار غزه استفاده کند.

خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها