تمجید سازمان همکاری اسلامی از دانمارک برای جرم‌انگاری اهانت به قرآن

تمجید سازمان همکاری اسلامی از دانمارک برای جرم‌انگاری اهانت به قرآن
شنبه 18 آذر 1402 - 20:38

سازمان همکاری اسلامی، دانمارک را برای تصویب پیش نویس قانون جرم انگاری هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم و کتب مقدس مورد تمجید قرار داده و آن را اقدامی مهم توصیف کرد.

العالم - اروپا

به گزارش «میدل ایست نیوز»، «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای ضمن تمجید از این اقدام پارلمان دانمارک، آن را اقدامی «مهم» دانست.

وی افزود که این تصمیم پارلمان دانمارک در پی سلسله حوادث تعرض به نسخه هایی از مصحف شریف در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان گرفته شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: قانون تصویب شده توسط پارلمان دانمارک در تلاش های انجام شده برای مقابله با اهانت به متون مقدس و نفرت پراکنی دینی موثر و در خدمت همزیستی مسالمت آمیز، مدارا، دوستی و سازگاری میان پیروان ادیان، ملت ها و جوامع است.

پارلمان دانمارک روز پنجشنبه پیش نویس قانون جرم انگاری هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم و کتب مقدس را با ۹۴ رای موافق و ۷۷ رای مخالف از مجموع ۱۷۹ رای تصویب کرد.

طبق این قانون جدید که مورد حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان دانمارک قرار گرفت، آتش زدن و تعرض به قرآن کریم و کتب آسمانی و رفتارهای ناشایست با هدف قرار دادن ارزش های دینی در این کشور ممنوع می شود.

بر اساس آنچه پارلمان دانمارک تصویب کرده، متخلفان از این قانون به جزای نقدی یا به حبس تا دو سال محکوم می شوند.

این قانون برای لازم الاجرا شدن نیازمند امضای «مارگرت دوم» ملکه دانمارک است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها