محاصره دریایی اسرائیل از سوی ثروتمند ترین کشور عربی از نظر شجاعت و شرافت

محاصره دریایی اسرائیل از سوی ثروتمند ترین کشور عربی از نظر شجاعت و شرافت
دوشنبه 20 آذر 1402 - 15:22

خبر: حال که غذا و دارو وارد غزه نمی شود، آمد و شد کشتی ها به تل آویو را منع می کنیم..این جمله ای است که بر زبان سرتیپ يحيى سريع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن جاری شد و این بدان معناست که یمن همه کشتی های عازم تل آویو را بدون استثنا هدف قرار می دهد.

العالم-یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

-برخی تعجب می کنند که چگونه ممکن است فقیرترین کشور عربی، اسرائیل را در محاصره دریایی قرار دهد و تمام تهدیدهای ناوهای هواپیمابر و ناوشکن ها و ارتش های آمریکا فرانسه و انگلیس در منطقه برای حمایت از اسرائيل در تجاوز به غزه را نادیده بگیرد.؟!

-این عده البته حق دارند که تعجب کنند و این تعجب نتیجه طبیعی چند دهه تسلیم دربرابر هجمه ی تبلیغاتی و شست و شوی مغزی است که رسانه های غربی و حکومت های عربی در آن نقش آفرینی کرده اند و این عده را متقاعد کرده اند که اعراب در برابر اسرائیل که از پشتیبانی غرب برخوردار است قدرتی ندارند. در ضمن شتاب برخی حکومت های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل نیز نتیجه ی همین هجمه است.

- امروزه، وقتی برخی از عرب های تسلیم شده می‌بینند که یمن، «فقیرترین کشور عربی» توانست به تنهایی اسرائیل را محاصره دریایی کند و نیز پس از گذشت 70 سال صحنه ای بی نظیر از رویارویی با اسرايیل را مشاهده می کنند دچار تزلزل شدید می شوند.

- تصمیمی که یمن برای ممانعت از رسیدن هرگونه کالا به تل آویو از طریق دریای سرخ و کانال سوئز گرفته است بازتاب آن نه تنها نسل کشی در غزه و اقتصاد اسرائیل را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه حتی روحیه شکست پذیری را که در ذهن برخی از این عرب ها کاشته اند از بین خواهد برد.

- امروز عرب ها می بینند که حکومت های عربی غرق در نفت و دلار که ارتش های آنچنانی نیز دارند هرساله ده ها میلیارد دلار جنگنده و تسلیحات نظامی از آمریکا و غرب می خرند از ترس آمریکا و اسرائیل.... از رساندن یک کیسه آرد به برادرانشان در غزه عاجز هستند اما در این میان یمن فقیر تمام این عظمت و شوکت اسرائیل و غرب و آمریکا را نادیده گرفته و برعکس آنها را تهدید می کند و تصمیم می گیرد اسرائیل را در محاصره دریایی قرار دهد. بنابراین همین عرب ها اینک به این نتیجه می رسند که قدرت به سلاح نیست بلکه به اراده است و ثروتمندی و نفت و ... نیست بلکه به عزت و شرف است.

- بدون شک یمن فقیر نیست بلکه این کشور را به فقر کشانده اند. غرب های صهیونیست زده و آمریکا ‍خوب یمنی ها را می شناسند.

- امروز یمن به عرب ها و جهانیان ثابت کرده است که فقر واقعی فقر مردانگی و شجاعت است و ثروتمند کسی است که در تصمیم گیری سیاسی مستقل و صاحب اراده باشد. فقیر کسی است که خود و کشورش را به آمریکا و صهیونیسم فروخته است.به راستی بعد از این درس فراموش نشدنی یمنی دیگر چه کسی تردید می کند که یمنی ها ثروتمندترین ملت عربی از نظر شرافت و کرامت و شجاعت و مردانگی هستند؟؟

پربیننده ترین خبرها