ملکه رانیا: «انسانیت» را نمی توان به صورت گزینشی به کار برد

دوشنبه 20 آذر 1402 - 22:03

ملکه رانیا العبدالله، همسر ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، شامگاه یکشنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر، ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر و از نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان انتقاد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

ملکه رانیا در مورد این ویدئو گفت: «75 سال از اعلامیه جهانی حقوق بشر می گذرد و هنوز انکار حقوق بشر برای فلسطینی‌ها ادامه دارد.»

او افزود: «انسانیت را نمی توان به صورت گزینشی به کار برد.»

جهان هر ساله در 10 دسامبر، تصویب روز حقوق بشر را جشن می گیرد و سالروز تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1948 را گرامی می دارد.

اظهارات ملکه رانیا چند روز پس از آن بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه بود، تصویب نکرد زیرا علی رغم حضور 13 عضو از 15 عضو شورا و امتناع بریتانیا از رای دادن، ایالات متحده با استفاده از حق وتوی خود مانع از تصویب آن شد.

ملکه رانیا در مصاحبه قبلی با شبکه «سی ان ان» علت درگیری در غزه را اشغال غیرقانونی، نقض حقوق بشر، حل و فصل غیرقانونی و بی توجهی به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی دانست.

وی گفت: «اگر ما به دلایل اصلی درگیری نپردازیم، مشکل حل نمی شود. شما می‌توانید مبارزان را بکشید، اما نمی‌توانید با این کار، علت برپاشدن جنگ را از بین ببرید.»
ملکه رانا معتقد است که «یهودی ستیزی» به سلاحی برای خاموش کردن هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
وی خواستار آن شد که یک فراخوان جمعی برای آتش بس در غزه و پیمودن مسیر صلح به راه افتد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها