آمریکا: دولت عراق مانع حملات به نیروهای آمریکایی شود

آمریکا: دولت عراق مانع حملات به نیروهای آمریکایی شود
سه شنبه 21 آذر 1402 - 01:04

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از دولت عراق خواسته است که مانع حملات به نیروهای آمریکایی در این کشور شود.

العالم-آمریکا

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره گفت وگوهای مقامات آمریکا و عراق درباره حملات به نیروهای آمریکایی در این کشور، گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق جهت مبارزه با داعش در این کشور حضور دارند.

وی به رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاها مبنی بر دست داشتن در حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه را رد کرده است، مدعی شد: انتظار داریم دولت عراق در مسئولیت پذیر ساختن شبه نظامیان مورد حمایت ایران که به پایگاه نیروهای ما و همچنین سفارت ما حمله می‌کنند، اقدام بیشتری انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال، گفت: ما هر اقدامی که لازم است، برای ‌دفاع از نیروها و منافع آمریکایی انجام خواهیم داد.

همزمان یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که از روز ۱۷ اکتبر تاکنون ۹۲ بار به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه حمله شده است.

یک رسانه آمریکایی نیز گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق درخواست کرده است اقداماتی را برای جلوگیری از حملات علیه نیروهای آمریکایی در این کشور اتخاذ کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عراقی گزارش داد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به نخست وزیر عراق درباره عواقب وخیم عدم اقدام دولت عراق برای توقف حملات به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه همزمان با حملات رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.

گروه‌های مقاومت اسلامی به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا هشدار داده‌اند که پایگاه‌های آن را در منطقه مورد هدف قرار خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها