واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مصوبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مصوبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا
سه شنبه 21 آذر 1402 - 12:58

سخنگوی وزارت امور خارجه به مصوبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی واکنش نشان داد.

العالم - ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مصوبه روز دوشنبه مورخ ۱۹ آذر شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا ناظر بر وضع تحریم علیه برخی افراد و نهادهای کشورمان با تمسک به ادعای واهی دخالت در بحران اوکراین را شدیدا محکوم و آن را اقدامی مخرب توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تلاش مذبوحانه برخی جریان‌های مخرب با اهداف سیاسی خاص در راستای نشر اطلاعات غلط و تمسک به حربه ناکارآمد تحریم، ضمن آنکه هیچ دستاوردی برای تحریم کنندگان به همراه ندارد، موانع خودساخته را در مسیر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا بیشتر می‌کند.

کنعانی تصریح کرد: اتحادیه اروپا در حالی از حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد سخن می‌گوید که عملا چشم خود را بر شدیدترین و فاحش ترین نقض اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و ارتکاب تردیدناپذیر نسل‌کشی و پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری بسته و از انجام اقدام مؤثر در جهت توقف حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی کوتاهی می‌کند.

کنعانی ضمن تأکید بر موضع اصولی کشورمان مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل اختلافات بین روسیه و اوکراین از طریق مسالمت آمیز، وضع تحریم در حوزه صنعت دفاعی کشورمان را فاقد مبنا دانسته و حق جمهوری اسلامی ایران را برای پاسخ محفوظ دانست.

پربیننده ترین خبرها