در مقر اروپایی سازمان ملل؛

امیرعبداللهیان خواستار اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد

امیرعبداللهیان خواستار اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد
سه شنبه 21 آذر 1402 - 19:44

وزیر امور خارجه که به ژنو سفر کرده است، به دعوت سفیر فلسطین در سازمان ملل در نشست عالی رتبه وزرای کشورهای جهان با عنوان «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» شرکت کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالیرتبه با موضوع "وضعیت حقوق بشر در سزمینهای اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی" با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلماتهای ارشد شرکت کرد.

وزرای خارجه و برخی دیپلماتهای ارشد شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحران جاری فلسطین و راههای پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم در غزه و کرانه غربی پرداختند.

امیرعبداللهیان در این نشست طی سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های کشورمان در خصوص وضعیت بحران فلسطین و شرایط نگران کننده انسانی غزه و کرانه غربی در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات دو ماهه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی دانست.

امیرعبداللهیان اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و توقف جنایات این رژيم در کرانه غربی و ارسال کمک های انسانی را وظیفه فوری جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل دانست.

وی از رفتار غیرانسانی رژیم اسرائیل نسبت به شهروندان اسیر فلسطینی در نوار غزه بعنوان نمونه و نشانه ای از ماهیت داعشی رژیم اسرائیل یاد کرد. امیرعبداللهیان تاکید کرد که عدم اقدام فوری برای توقف حملات وحشیانه رژیم آپارتايد اسرائیل علیه شهروندان در غزه، منجر به گسترش دامنه جنگ فراتر از شرایط جاری در منطقه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (سه‌شنبه) ۲۱ آذر به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در رأس هیأتی وارد ژنو شد.

دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳ دسامبر به مدت سه روز با مشارکت کشورهای عضو به میزبانی دولت سوئیس و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برگزار می‌شود.

وزیر خارجه ضمن شرکت و سخنرانی در این نشست، با برخی همتایان و نیز مقامات و مسؤولان بین‌المللی شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

علاوه بر موضوعات مرتبط با اجلاس، موضوع فلسطین و استمرار رایزنی‌ها برای توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری از جمله موارد مورد پیگیری و اهتمام خاص وزیر امور خارجه در این سفر خواهد بود.

وی ۲۴ آبان ماه نیز سفری به ژنو داشت و با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی مستقر در ژنو دیدار و درباره اوضاع جاری در غزه به گفت‌وگو پرداخت.

پربیننده ترین خبرها