نظامیان صهیونیست رئیس بیمارستان «کمال عدوان» غزه را بازداشت کردند

نظامیان صهیونیست رئیس بیمارستان «کمال عدوان» غزه را بازداشت کردند
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 13:04

نظامیان رژیم صهیونیستی رئیس بیمارستان «کمال عدوان» را در شمال باریکه غزه بازداشت کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان «کمال عدوان» را در شمال باریکه غزه بازداشت کردند و به مکان نامعلومی بردند.

سخنگوی وزارت بهداشت باریکه غزه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش اسرائیل به بیمارستان کمال عدوان در شمال باریکه غزه یورش بردند واحمد الکحلوت رئیس این بیمارستان را به همراه همه کارکنان این بیمارستان بازداشت کردند و با توسل به تهدید، به بازجویی از آنان در بخش اورژانس بیمارستان پرداختند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت باریکه غزه، نیروهای اشغالگر ۵ نفر از پزشکان و برخی از پرسنل پزشکی بیمارستان کمال عدوان را آزاد کردند، اما بیش از ۷۰ نفر دیگر را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

نیروهای اشغالگر از همه پرسنل بیمارستان خواستند که همه بیماران و خدمه را در یک ساختمان جمع کنند و ساختمان های دیگر را تخلیه کنند.

بنا به اعلام بیانیه این وزارت خانه ، علاوه بر پرسنل های پزشکی، ۶۵ مجروح و ۱۲ کودک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، بدون اینکه آب و غذا و برق داشته باشند.

وزارت بهداشت غزه هشدار داده است که رژیم اشغالگر اسرائیل با متوسل شدن به انتشار اخبار دروغین از آن به عنوان بهانه ای برای توجیه ارتکاب جنایت ها و تخریب بیمارستان استفاده می کند.

تا این لحظه مقامات اسرائيلی هیچ گونه اظهارنظر رسمی درباره حوادث مربوط به بازداشت و یورش به بیمارستان کمال عدوان ارائه نکرده اند.

رژیم صهیونیستی با نقض گسترده قوانین بین المللی درخصوص خودداری از کشتار غیر نظامیان،‌ از زمان آغاز جنگ این رژیم علیه باریکه غزه (15 مهر ماه/ 7 اکتبر ) تا کنون 18412 فلسطینی به شهادت رسانده که به علت بمباران مناطق مسکونی بیشتر شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده است.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها