عاقبت حمایت بی حدوحصر از جنایتکاران؛ بایدن مضحکه دست مقامات صهیونیست

عاقبت حمایت بی حدوحصر از جنایتکاران؛ بایدن مضحکه دست مقامات صهیونیست
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 09:59

خبر: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه (21 آذر ماه) در کاخ سفید در عید نورها (حانوکا) ایراد کرد، اظهارات معروف خود را درباره صهیونیسم تکرار کرد، اما این بار با تاکید بیشتر، چنانکه گفت: برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشی، من صهیونیست هستم.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:
بایدن به دلیلی دیگر جمله‌اش نیز معروف است: اگر اسرائیل وجود نداشت، ما آن را ایجاد می‌کردیم.

معروف است که بایدن می کوشد به هر وسیله، به دنیا ثابت کند که صهیونیست‌تر از افراطی ترین صهیونیست ها در فلسطین است.

اما این صهیونیسم بایدنی به مذاق صهیونیست ها خوش نیامد و به محض آن که بایدن از آنها خواست کمتر فلسطینیان غزه را به شهادت برسانند و راهی برای حل درگیری با فلسطینیان، بیابند، به شدت به وی حمله کردند.

گویا فراموش کرده اند که حدود 19000 فلسطینی را به شهادت رسانده اند و بیش از 80 درصد غزه را با سلاح ها و بمب هایی که بایدن برای آنها فرستاده، ویران کردند.

شلومو کرعی، وزیر ارتباطات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، احترام می گذاریم و به او افتخار می کنیم ... اما این ما هستیم که در اینجا زندگی می کنیم و این کشور ماست و هرگز کشور فلسطینی در اینجا وجود نخواهد داشت و ما هرگز به اسلو باز نخواهیم گشت.

جدعون ساعر از وزرای کابینه کوچک اسرائیلی نیز در پاسخ به بایدن، که خواستار تغییر کابینه فوق العاده صهیونیستی شده بود، گفت: این تنها دولت مقتدر است. حفظ این دولت در جنگ مهم است. ما با تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهیم کرد. نه در کرانه باختری و نه در غزه؛ ما حاضر نیستیم از مسئولیت امنیتی مان در آنجا صرف نظر کنیم و با آسیب رسیدن به شهرک‌ها در کرانه باختری نیز موافقت نخواهیم کرد.

تسیگا ملاکو عضو کنست از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز گفت: مساله تشکیل دولت یک موضوع سیاسی و داخلی است یعنی بایدن حق دخالت در آن را ندارد.

میراف میخائیلی، رئیس حزب اپوزیسیون کار رژیم صهیونیستی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بایدن درباره دولت فلسطینی صحبت می کند اما برای نتانیاهو سلاح برای بمباران غزه فراهم می کند و از وتو در شورای امنیت استفاده می کند تا به ما اجازه دهد به جنگ در آنجا ادامه دهیم.

اما هیچ پاسخی توهین آمیزتر از پاسخ نتانیاهو به بایدن نبود که گفت: تنها فردی که در زمان حاضر برای ریاست کابینه اسرائیل مناسب است، فردی است که می تواند در برابر فشارهای آمریکا بایستد.

واضح است که بایدن مورد تمسخر کابینه صهیونیستی قرار دارد و این تمسخری است که این مرد شایسته آن است، او یک روز سخنی می گوید اما روز بعد نقیض آن را بازگو می کند، ممکن است که این به خاطر زوال عقل باشد یا به دلیل تفاوتی باشد که او بین صهیونیست بودنش و جاه طلبی اش برای پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری احساس می کند، در هر دو مورد، بایدن نشان داد که آمریکا در موقعیت نامناسبی در برابر افکار عمومی داخلی و جامعه جهانی قرار دارد، زیرا وظیفه اش فقط تامین مایحتاج رژیم صهیونیستی حتی به ضرر منافع آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها