انصارالله: تنها راه بازگشت آرامش به دریای سرخ توقف جنگ در غزه است

انصارالله: تنها راه بازگشت آرامش به دریای سرخ توقف جنگ در غزه است
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 04:50

عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب گفت که تنها راه بازگشت آرامش در دریای سرخ برقراری آرامش در غزه است.

العالم-یمن

عبدالملک العجری گفت: هیچ راهی برای جلوگیری از گسترش تنش جز با آتش بس دائمی در غزه وجود ندارد.

وی افزود: اگر همه ناوگان‌های دریایی جهان به سمت دریای سرخ بیایند و در آنجا جمع شوند، نه برای (رژیم) اسرائیل و نه برای کشتی‌های اسرائیلی یا آن‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی می‌روند، امنیت ایجاد نمی‌کند.

العجری اضافه کرد: تنها راه بازگشت آرامش به دریای سرخ، برقراری آرامش در غزه است.

درپی عملیات‌های موفقیت آمیز و منحصر بفرد ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر اعتراف کرده که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها