گزارش العالم؛ شمارش معکوس انتخابات شوراهای استانی موصل

پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 14:49

شهر موصل مرکز استان نینوا برای برگزاری چهارمین روبداد انتخاباتی در چارچوب انتخابات شورای استانی در عراق آماده می شود.

العالم - عراق

بنابر گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق، با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شوراهای استانی در عراق که در 18 دسامبر جاری برگزار می شود، شهر موصل خود را برای برگزاری انتخابات محلی آماده می کند. مجموعا 30 فهرست و 8 نفر مستقل و 6 "نامزد اقلیت ها" و 10 ائتلاف و 12 حزب خود را برای شرکت در این انتخابات آماده می کنند.

محمد الاعرجی، مسئول نماینده دولت مرکزی در موصل به خبرنگار العالم گفت: کسی که می خواهد در شورای استانی کرسی داشته باشد باید تجربه و سابقه کار در اداره و دستگاه های دولتی و توان مقابله با چالش های پیش رو را هم داشته باشد. زیرا اساسا هدف از تأسیس شوراهای استانی ایجاد طرح و پروژه هایی در جهت خدمت به شهروندان است.

موضوع بازسازی شهر و بازگشت آوارگان و بازگشایی پلها و بازسازی و نوسازی بیمارستان ها و ارائه خدمات، پیام هایی اساسی برای همه فهرست هایی هستند که در انتخابات شورای استانی نینوا شرکت می کنند.

شیخ محمد مهدی البیاتی، شیخ عشیره البیاتی در موصل گفت: اکنون از مرحله آزادسازی شهر عبور کرده ایم و حالا باید صفحه انتخابات را باز کنیم. امروز از همه مردم در همه مناطق و استان نینوا می خواهیم برای تغییر این روند و بازسازی این استان در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند.

خسرو داوود الشبکی، از ائتلاف "الحدباء الوطنی" هم گفت: رقابت های تنگاتنگی بین نامزدها در جریان است. برخی نامزدها از حمایت طرف های سیاسی سابقی که می کوشند مردم را در جهت تأمین منافع خود تحت تأثیر قرار دهند برخوردارند و برخی دیگر مستقل هستند.

در این انتخابات کسانی می توانند رأی دهند که از کارت های ملی هوشمند برخوردار باشند. به این ترتیب یک میلیون و 900 هزار نفر می توانند در این انتخابات شرکت کنند. انتظار می رود که شاهد انتخابات و رقابت های پرشوری در نینوا باشیم.

بیش از 600 نامزد در قالب 30 حزب و تشکل بر سر 29 کرسی در شورای استان نینوا با هم رقابت می کنند.

پربیننده ترین خبرها