آمریکایی ها در سفر به «اسرائيل» نگران چه چیزی هستند؟

آمریکایی ها در سفر به «اسرائيل» نگران چه چیزی هستند؟
جمعه 24 آذر 1402 - 10:04

برخی منابع آمریکایی از شکست سفر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت بایدن به تل آویو خبر داده اند.

العالم - آمریکا

در همین ارتباط ، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد : جلسات سالیوان پیشرفت کمی در رسیدگی به اختلافات فزاینده بین ایالات متحده و اسرائیل داشته است و این سفر نتوانسته به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

وال استریت ژورنال افزود : مذاکرات سالیوان در تل آویو پیشرفتی در مناقشه بر سر تلفات غیرنظامی، مدت درگیری و آینده غزه حاصل نکرد.

در این گزارش گفته شده است که سالیوان به اسرائیلی‌ها هشدار داد که طولانی شدن درگیری در غزه باعث التهاب بیشتر منطقه می‌شود.

سالیوان همچنین به اسرائیلی‌ها گفته است برای آمریکا مهم است که اسرائیل حملات خود را در غزه با عملیات نظامی دقیق‌تر انجام دهد.

رویترز نیز گزارش داد که سالیوان با نتانیاهو در مورد تغییر کمپین کم شدت در غزه و تمرکز بر اهداف با ارزش صحبت کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک مقر نظامی در «کریا» (Kirya)در تل آویو با بنیامین نتانیاهو دیدار و رایزنی کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، «زاچی هانگبی»، مشاور امنیت داخلی و رئیس شورای امنیت این رژیم و نیز «برت مک گورک»، نماینده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز در این نشست حضور داشتند.

این رسانه اضافه کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین با یواف گالانت وزیر جنگ اشغالگران قدس نیز دیدار و درباره آخرین تحولات غزه با وی رایزنی کرد.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم اسرائیل، گالانت در این دیدار با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که برچیده شدن حماس بیش از چند ماه طول خواهد کشید!

همچنین اعلام شد که سالیوان با وزرای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم دیدار کرده است.

ساعاتی پیش از این نیز، «جان کربی»، از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سفرش به تل آویو از اسرائیلی‌ها خواسته است تا در عملیات نظامی خود دقیق‌تر عمل کنند تا غیرنظامیان از عواقب بمباران‌های غزه در امان بمانند.

کربی به الجزیره گفت که پرزیدنت بایدن همچنان به راه حل دو کشوری درباره فلسطین معتقد است، اما با توجه به حمله ۷ اکتبر، این موضوع دست نیافتنی شده است.

کربی همچنین تاکید کرد که آمریکا از آتش بس دائمی در غزه حمایت نمی‌کند، بلکه از آتش بس های بشردوستانه بیشتر برای کمک رسانی و نجات گروگان‌ها حمایت می‌کند.

به گفته کربی، آمریکا در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس بشردوستانه موقت با هدف کمک رسانی و بیرون کردن گروگان‌ها است.

به ادعای این مقام آمریکایی، آتش بس عمومی و دائمی به حماس اجازه می‌دهد مواضع خود را در نبرد تغییر دهد.

کربی همچنین گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم هر چه سریع‌تر شدت بمباران‌ها را کاهش دهد، در عین حال ما شروطی را برای مدت زمان جنگ بر اسرائیل تحمیل نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم هر چه زودتر به جنگ پایان دهد. اگر حماس سلاح‌های خود را زمین بگذارد و تمام کسانی را که مسئول حملات ۷ اکتبر بودند، تحویل دهد، اکنون می‌توان به جنگ پایان داد.»

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود: «سالیوان به نتانیاهو درباره حمایت واشنگتن در نبرد علیه حماس اطمینان خاطر داده و گفته است ما هر کاری که در توانمان باشد، برای نجات گروگان‌های باقی‌مانده انجام خواهیم داد.»

مهر

پربیننده ترین خبرها