تصاویری از خسارات وارده به یک پایگاه‌ آمریکایی در عراق در نتیجه حملات مقاومت

تصاویری از خسارات وارده به یک پایگاه‌ آمریکایی در عراق در نتیجه حملات مقاومت
جمعه 24 آذر 1402 - 18:29

نيروهای مقاومت عراق در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه از 7 اکتبر تاکنون، پایگاه هوایی حریر در اربیل را ۱۲ بار مورد حمله قرار داده اند.

العالم - عراق

یک مقام عالی رتبه در محور مقاومت، اطلاعاتی را به طور اختصاصی در اختیار سایت The Cradle قرار داده است. این اطلاعات شامل عکس‌های ماهواره‌ای است که نشان می‌دهند خسارت‌های سنگینی به پایگاه نظامیان آمریکایی حریر که نزدیک اربیل در شمال عراق واقع شده است، وارد آمده است.

منابع آگاه گفته اند 50 درصد از این پایگاه در عملیات‌های روزمره مقاومت عراق از 24 اکتبر تا 2 دسامبر، هدف حمله قرار گرفته است.

این عکس‌ها نشان می‌دهند که دو ساختمان این پایگاه – که در مجموع 1300 متر مربع مساحت دارد – به طور کامل تخریب شده‌اند.

بنا بر اظهارات رسمی مقاومت اسلامی در عراق، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، پایگاه حریر 12 بار با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این پایگاه در 17 نوامبر مورد حمله چند فروند پهپاد قرار گرفت؛ اما مقامات آمریکایی ادعا کردند که این حمله‌ها هیچ خسارتی در پی نداشته‌اند.

مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکایی دیگری را هم در عراق از جمله پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار را با موشک هدف قرار دادند.

حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه، به سوریه هم کشیده شد و پایگاه‌های میدان نفتی کونیکو، الشدادی، میدان گازی کونیکو، خراب الجیر و التنف هدف قرار گرفتند.

ابو آلاء الولایی، فرمانده گردان سید الشهدای عراق در توییتی گفته است: عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق تنها زمانی متوقف می شود که حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف شود.

آمریکا در حال حاضر با همکاری مزدوران خود در سوریه یعنی نیروهای سوریه دموکرات، 900 نظامی در شمال شرق سوریه مستقر کرده است و با سرقت سازمان یافته نفت از شمال شرق سوریه، آن را به پایگاه نظامی حریر در اربیل عراق منتقل می کنند.

آمریکا به بهانه آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای عراقی، حدود 2500 سرباز در این کشور مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها