عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با هفتادویکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ افزایش شمار شهدای غزه به18987 نفر

لحظه به لحظه با هفتادویکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ افزایش شمار شهدای غزه به18987 نفر
شنبه 25 آذر 1402 - 07:38

هفتادویکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شده است که براساس تازه ترین آمار اعلام شده، بر اثر تداوم بمباران و حملات مستمر رژیم صهیونیستی شمار شهدای غزه به 18987 نفر افزایش یافته است، در همین حال به دنبال کشته شدن 3 اسیر اسراییلی در غزه از سوی نظامیان صهیونیست، سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات و شعارهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه روز شنبه، با انتشار تازه ترین آمار شهدای این منطقه از فلسطین، اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) به ۱۸۸۰۰ نفر رسیده است.

تظاهرات اسرائیلی‌ها مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو

منابع عبری زبان اعلام کردند خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه پس از اعلام کشته شدن 3 نفر از آن‌ها به اشتباه از سوی ارتش، با برپایی تظاهرات مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت برای بازگرداندن اسرا شدند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه به لحظه العالم از هفتادویکمین روز حملات به غزه:

23:18 | گزارش العالم؛ اشغالگران از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی جلوگیری کردند

اشغالگران صهیونیست در دهمین جمعه پس از آغاز حملات جنایتکارانه به غزه،‌ از ورود نماگزاران فلسطینی بیت المقدس به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارشی از وضعیت دهمین جمعه پس از آغاز حملات به نوار غزه گزارش داد و خاطرنشان کرد،‌ به دنبال ممناعت نیروهای اشغالگر،‌ برخی از نمازگزاران مجبور به اقامه نماز در معابر و خیابان‌های نزدیک مسجدالاقصی شدند. (جزئیات بیشتر)

23:07 | خانواده‌های اسرای صهیونیست پس از پیام قسام به خیابان آمدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در تل آویو پس از پیام قسام مبنی بر اینکه زمان رو به پایان است، تظاهرات کردند.

آن‌ها ضمن نصب ساعتی که روزها، ساعت‌ها، دقایق و ثانیه‌های سپری شده از جنگ را نشان می‌دهد، خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت شدند.

23:05 | ارتش صهیونیستی 90 نفر را در بیمارستان کمال عدوان بازداشت کرد

ارتش صهیونیستی اعلام کرد که 90 نفر را در بیمارستان کمال عدوان بازداشت کرده است.

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که در عملیات خود در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه 90 فلسطینی را بازداشت کرده است. (جزئیات بیشتر)

22:52 | می کیله وزیر بهداشت فلسطین، خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد دفن زنده فلسطینیان در محوطه بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه از سوی ارتش "اسرائیل" شد.

22:40 | منابع عبری زبان از کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در مرز با لبنان خبر دادند.

21:51 | ارتش رژیم صهیونیستی: 35 سرباز در 24 ساعت گذشته مجروح شدند که 33 نفر از آنان در نبردهای جاری در غزه آسیب دیده اند.

21:37 | پیام اسیر اسرائیلی در غزه

گردان‌های قسام پیام تصویری یک اسیر اسرائیلی در غزه را تحت عنوان "زمان رو به پایان است"، پخش کرده که این اسیر به زبان عربی خطاب به دولت صهیونیستی می‌گوید: «ما می‌ترسیم که با موشک‌ها (ی اسرائیلی) کشته شویم. » (جزئیات بیشتر)

21:12 | اسامه حمدان از رهبران حماس: اشغالگران طی 71 روز حدود 1700 قتل عام در غزه انجام دادند.

ارتش اشغالگر در غزه از یک شکست وارد شکست دیگر می شود. (جزئیات بیشتر)

20:55 | اعلام توقف عبور یک شرکت کشتیرانی فرانسوی در دریای سرخ

شرکت کشتیرانی فرانسوی cma cgm اعلام کرد عبور تمامی کشتی‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف کرده است. شرکت cma cgm سومین شرکت حمل و نقل بزرگ دنیا به محسوب می شود. (جزئیات بیشتر)

20:51 | شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تظاهرات کنندگان در تل آویو خواستار استعفای فوری نتانیاهو و توقف جنگ در غزه شدند.

20:50 | صحنه هایی از نبرد دیروز گردان های قسام با نظامیان صهیونیست

نیروهای گردان‌های قسام صحنه هایی از عملیات روز گذشته خود علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی را منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

20:32 | یک اسیر اسرائیلی دیگر در غزه کشته شد

بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی یک اسیر اسراییلی دیگر در غزه کشته شده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند یک زن اسرائیلی اسیر در غزه کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

20:21 | گردان‌های قسام دو تانک و دو بولدوزر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الزیتون در شهر غزه با راکت‌های یاسین 105 هدف قرار دادند.

20:19 | تک‌تیراندازان قسام 3 نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند

تک‌تیراندازان گردان‌های قسام 3 نظامی اشغالگر اسرائیلی را در محله شیخ رضوان در شهر غزه هدف قرار دادند.

20:00 | تعداد شهدای فلسطینی از 19 هزار نفر عبور کرد

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد که از آغاز تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کرانه باختری، تعداد شهدای فلسطینی به بیش از 19088 نفر و مجروحان به حدود 54450 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در گزارش روزانه خود اعلام کرد که حدود 18 هزار و 800 شهروند در نوار غزه جان باختند که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند و بیش از 51 هزار شهروند فلسطینی مجروح و تعداد زیادی نیز مفقود شده اند. (جزئیات بیشتر)

19:42 | گزارش العالم از حملات صهیونیست‌ها به شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مجاور شهرک‌های «مروحين» و «راميه» در بخش غربی جنوب لبنان را بمباران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به هدف قرار گرفتن مواضع نیروهایشان در اراضی اشغالی توسط نیروهای مقاومت، مجموعه‌ای از حملات را به مناطق مجاور شهرک‌های «مروحين» و «راميا» در بخش غربی جنوب لبنان انجام دادند. (جزئیات بیشتر)

19:23 | ابوعبیده: دشمن با جان سربازان اسیرش قمار می کند

ابوعبیده سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: دشمن با جان سربازانش که در اسارت مقاومت هستند قمار می‌کند و به احساسات خانواده‌هایشان اهمیت نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد،‌ رژیم صهیونیستی دیروز سه نفر از آنها را عمدا اعدام کرد و ترجیح داد آنها را بکشد تا آزادشان کند...

18:43 | به دنبال برافراشتن پرچم های حماس از سوی جوانان فلسطینی برای بزرگداشت این جنبش در داخل شهر قبیا در غرب رام الله در کرانه باختری فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به جوانان فلسطینی پرچم های حماس را آتش زدند.

فیلم

18:17 | ۴ هزار نظامی فرانسوی در غزه می جنگند

توماس بورتس نماینده پارلمان فرانسه اظهار داشت که بیش از ۴ هزار فرانسوی دو تابعیتی در ارتش اسرائیل در جنگ علیه غزه شرکت دارند.

بورتس از وزیر دادگستری فرانسه خواست که مقدمات محاکمه فرانسوی‌های نظامی دو تابعیتی را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه فراهم کند.

18:06 | جمله ای که سنوار به یکی از مقامات شین بت در زندان رژیم صهیونیستی گفت

کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از اعترافات یک مقام اسرائیلی شین بت در مورد دیدارش با یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در غزه را منتشر کردند.

بنابر این گزارش،‌ یکی از مسئولان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در این ویدیو گفته است: یادم می آید در زندان با سنوار دیداری طولانی داشتم و یکی از جملاتی که به من گفت... این بود : گوش کن من الان در زندان های تو زندانی هستم... (جزئیات بیشتر)

17:59 | ویدیوهای جدید قسام که خودروها و نظامیان اشغالگر را هدف می گیرند

گردان های قسام در ادامه مستند سازی جنگ با صهیونیست ها،‌ ویدیوهای جدیدی از نیروهای مقاومت منتشر کرد که خودروهای اشغالگر و نظامیان در حال نفوذ به مناطقی در جنوب و شمال نوار غزه را هدف قرار می دهد. (جزئیات بیشتر)

فیلم

17:34 | گردان های قسام 4 تانک و یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

گردان های قسام اعلام کرد که 4 تانک و یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کرده است.

بنابر این گزارش، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، اعلام کرد که یک خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در جنوب دیر البلح در مرکز نوار غزه با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و به کلی منهدم کرده است. (جزئیات بیشتر)

17:28 | منابع عبری زبان از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه ایلون در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

16:58 | رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از ساکنان غزه را آواره کرده است

رژیم اشغالگر برای شصت و یکمین روز متوالی،به تجاوز بی‌وقفه و محاصره فراگیر نوار غزه در شرایطی ادامه می‌دهد که آمار شهدا به حدود ۱۹ هزار نفر رسیده و بیش از ۵۱ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

16:18 | تصویری از محل اصابت پهپاد انتحاری حزب الله به شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی

16:17 | یک کشته و دو مجروح در حمله پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان گزارش دادند که در حمله پهبادی حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، یک صهیونیست کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در همین زمینه، مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از ملت مقاوم فلسطین و مقاومت قهرمان آن، ساعت 11:15 قبل از ظهر امروز (شنبه) گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه المطله در شمال فلسطین اشغالی با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آنان وارد کرده است. (جزئیات بیشتر)

فیلم

16:06 | صهیونیست‌ها شماری از آوارگان را در مدرسه‌ای در غزه به شهادت رساندند

منابع محلی به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی تعدادی از آوارگان فلسطینی را در مدرسه المعتصم بالله در منطقه یرموک در شهر غزه به شهادت رساندند.

16:03 | شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

عاصم کمال موسی خبرنگار فلسطینی در بمباران خان یونس در جنوب نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شمار خبرنگاران شهید در غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به 92 نفر افزایش یافت.

16:00 | گروهان‌های قدس یک تانک و یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

گروهان‌های قدس اعلام کرد یک تانک و یک بولدوزر اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت‌های ضدزره تاندوم هدف قرار داده است.

15:55 | چراغ سبز آمریکا برای ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه

یک تحلیلگر سیاسی عرب اظهار داشت سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به منطقه هیچ دستاوردی نداشته بلکه او، به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایات در نوار غزه چراغ سبز نشان داده است.

"علی الجریری" تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: سفر اخیر "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی نشان از بروز تغییر در موضع آمریکا درخصوص رژیم اشغالگر نیست؛ آمریکا درطول این سال‌ها حامی این رژیم بوده و حتی در قضیه مذاکرات، با کشورهای عربی نیز صادق نیست. (جزئیات بیشتر)

15:53 | گزارش العالم از تشدید جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه در سایه قطع اینترنت

رژیم اشغالگر در شرایط قطع اینترنت،‌ بخش جنوبی بیمارستان "کمال عدوان" را کاملا تخریب کرده و در چنین شرایطی نوزادان نارس با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

"اسراء البحیصی" خبرنگار شکبه خبری العالم در نوار غزه گزارش داد که قطع شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت در نوار غزه، ارتباط این باریکه را با دنیای خارج کاملا قطع کرده و این امر مانع از اطلاع جامعه جهانی از حجم جنایات صهیونیست‌ها علیه این باریکه شده است. (جزئیات بیشتر)

15:51 | 27 درصد از نظامیان کشته شده صهیونیست در درگیری های غزه افسر هستند

با تشدید درگیری ها در باریکه غزه، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به دست نیروهای مقاومت فلسطین کشته شده اند که فقط 119 نفر از آنان درجه افسری داشته اند. (جزئیات بیشتر)

15:44 | حمله پهپادی گسترده ارتش یمن به عمق رژیم صهیونیستی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه)، از عملیات پهپادی گسترده علیه اهدافی حساس در فلسطین اشغالی خبر داد.

بنابر این گزارش،‌ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعد از ظهر امروز، در بیانیه‌ای از حمله پهپادی ارتش این کشور به جنوب فلسطین اشغالی خبر داد و گفت: یگان پهپادی با انجام عملیاتی اهدافی حساس را در منطقه «ام الرشراش» (بندر ایلات) در جنوب سرزمین های اشغالی با شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

14:10 | اخراج یک دانش‌آموز در فلوریدا به دلیل اظهارات ضدصهیونیستی مادرش در شبکه اجتماعی اینستاگرام

1

14:02 | در بمباران مرکز انجمن مسیحی جوانان در غزه توسط جنگنده های اسرائیلی که 250 آواره به آن جا پناه برده‌اند تعدادی شهید و زخمی شدند

14:00 | شمار شهدای غزه به 18987 نفر رسید؛ حملات ارتش رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در مدرسه‌های الفارابی و المعتصم در غرب شهر غزه و شهادت ده‌ها جوان در این مدارس.

13:59 | رسانه عبری: قسام با عروسک‌های سخنگو نظامیان اسرائیلی را به کمین می‌کشاند

13:39 | رسانه های عبری از زخمی شدن دو نفر بر اثر انفجار پهبادی که از لبنان به سمت مرغلیوت در شمال فلسطین حرکت کرده بود خبر دادند

13:35 | ویرانی‌های گسترده ناشی از حملات جنگنده‌های اسرائیلی در محله الشجاعیه در نوار غزه

1

13:14 | معاون دبیرکل اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران : روزنامه نگاران خارجی بسیاری در خارج از غزه هستند که به آنها اجازه ورود به نوار غزه داده نمی‌شود.

- اسرائیل تلاش می‌کند تا رویدادهایی را که در داخل غزه اتفاق می‌افتد، مخفی کند.

- آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در هیچ نقطه دیگری از جهان رخ نداده است.

- با اتحادیه روزنامه‌نگاران درباره رویدادهای غزه صحبت کردیم و این اتحادیه از اسرائیل به دادگاه بین‌المللی کیفری شکایت کرد.

13:11 | حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم اشغالگر به اطراف شهرک الخیام در جنوب لبنان

13:10 | مرکز امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی : نیروهای اشغالگر از شب گذشته تا صبح امروز دست کم 16 شهروند از جمله یک زن مبتلا به سرطان را بازداشت کرده اند.

- بازداشت‌ها در استان‌های اریحا، بیت لحم، طولکرم رام الله، الخلیل و القدس بوده است.

13:04 | حمله پهپادی به شمال سرزمین‌های اشغالی از لبنان؛ منابع فلسطینی: آژیر خطر در بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.(جزئیات بیشتر)

12:40 | براثر بمباران منزل مسکونی یک شهروند فلسطینی در شمال نوار غزه بیش از ده نفر به شهادت رسیدند.

12:40 | ادامه حملات جنگنده‌های اسرائیلی به خان یونس در جنوب نوار غزه

1

12:40 | مدیر بهداشت غزه : نیروهای اشغالگر به آمبولانس‌ها حمله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که مجروحان از بیمارستان کمال عدوان خارج شوند.

12:34 | فرمانده اسبق تیپ گولانی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: تیپ گولانی یک چهارم از نیروهای رزمی خود را در نبردهای غزه از دست داده است

12:20 | وداع وائل الدحدوح خبرنگار فلسطینی با شهید سامر ابودقه خبرنگار شبکه الجزیره که حمله اشغالگران به خان‌یونس شهید شد

1

12:12 | رسانه عبری‌زبان "هاآرتص" به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تاخت و او را مشکل اساسی این رژیم در شرایط فعلی خواند.

12:03 | گزارش العالم از بیماران سرطانی در غزه که بدون دارو با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند(زیرنویس فارسی)

1

11:42 | حمله گردان‌های قسام به اشغالگران صهیونیستی در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه

1

11:37 | بخشی از ویرانی‌های شهرک میس‌الجبل در جنوب لبنان که توسط جنگنده‌های صهیونیستی بمباران شد

1

11:26 | ساندرز سناتور آمریکایی: آنچه در غزه روی می‌دهد فاجعه انسانی است که با بمب‌ها و پول های آمریکا اتفاق می‌افتد.

11:20 | مراسم وداع و تشییع پیکر سامر ابودقه خبرنگار شبکه الجزیره که در حمله جنگنده های اسرائیلی در جریان پوشش تحولات میدانی در اطراف مدرسه فرخانه در مرکز خان یونس به شهادت رسید

گالری

10:28 | عبدالباری عطوان: رژیم صهیونیستی رتبه نخست ترور خبرنگاران را در دنیا دارد (جزئیات بیشتر)

10:52 | نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائيل کشته شدن سه اسیر اسرائیلی در باریکه غزه به ضرب گلوله نیروهای ارتش اسرائیل را «یک تراژدی غیرقابل تحمل» توصیف کرد.

10:35 | حزب‌الله لبنان : برای بار دوم یک گروه از پیاده نظامیان اسرائیلی را در اطراف پایگاه برکه ریشه هدف قرار دادیم و به آنان خساراتی وارد کردیم

10:28 | به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهرک « نتیف هعسراه » در شهرک‌های مجاورت غزه

گالری

10:20 | به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهرک « نتیف هعسراه » در شهرک‌های مجاورت غزه

10:13 | اکرم الکعبی: اگر دفاع از کودکان غزه تروریسم است، من تروریستم!

- آمریکا به آن بزرگی نیست که برخی می‌پندارند؛ بلکه عظمت فقط از آن خداوند است. هرکس به او توسل جوید، در پناه ایمان قرار می‌گیرد که بزرگ‌ترین سلاح است.
- آمریکا رژیمی قاتل، زورگو، متکبر، اشغالگر و غارتگر ثروت کشورها و ملت‌هاست.
- آمریکا قاتل حقیقی کودکان غزه و رژیم صهیونیستی صرفا سلاح خدعه‌باز واشنگتن در منطقه است.
- آمریکا فرماندهان و مجاهدان مقاومت را به قتل رساند، عراق و منطقه را ویران کرد، بر اموال و نفت و دارایی‌های کشور ما چنبره زده و همچنان در مسائل داخلی آن دخالت می‌کند.
- از این رو، مقاومت در برابر آمریکا حقی مشروع و ملی مبتنی بر اراده‌ای است که میلیون‌ها نفر از مردم عراق آن را ابراز داشته‌اند؛ نه اینکه یک تصمیم فردی و محدود باشد.
- اگر کسی که در برابر قاتلان زنان و کودکان و بی‌گناهانان محاصره‌شده در غزه ایستاده یا در مقابل اشغالگر کشورش مقاومت می‌کند تروریست است، پس همه دنیا شاهد باشد که من هم تروریستم!

09:43 | علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله در گفتگو با المیادین :

- عملیات بزرگ و تاثیرگذار و راهبردی یمن در حمله به "اسرائیل" و حمایت از فلسطین تا زمان پیروزی و نابودی رژیم اشغالگر ادامه خواهد یافت.

- آنچه کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند حضور نظامی گسترده آمریکا و اسرائیل و غرب در باب المندب و دریای سرخ است.

- حضور نظامی آمریکا و اسرائیل و غرب تک قطبی، سلطه غرب بر گذرگاه‌های مهم و راهبردی بین المللی را تقویت می کند.

- یمن در حمایت از کشتیرانی دریایی بین‌المللی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی شریک است و به این مساله اهتمام می‌ورزد.

- هرگونه تحرکات خصمانه علیه یمن پیامدهای سخت را به دنبال خواهد داشت و هزینه سختی را بر عاملان آن تحمیل خواهد کرد.

09:07 | یورش اخیر رژیم صهیونیستی به جنین پس از عملیات نظامی 60 ساعته، با حمله به بیش از 100 منزل مسکونی فلسطینیان، مخرب ترین تهاجم این رژیم از سال 2002 بوده است.

09:01 | مجروحان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه به علت کمبود شدید آمبولانس ناشی از حملات این رژیم، با گاری به بیمارستان منتقل می شوند.

1

08:30 | معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه: جنگنده‌های روسیه برای جلوگیری از حملات گروه‌های ترویستی به زیرساخت‌های نفت و گاز و شبکه جاده‌ای سوریه مقر آنان را به شدت بمباران کردند.

08:27 | به دنبال کشته شدن سه اسیر اسرائیلی در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، خانواده‌های اسرای اسرائیلی با برپایی تظاهرات خواستار امضای توافق مبادله اسرا شدند.

1

08:17 | خبرنگار المیادین : حمله جنگنده‌های اسرائيلی به اطراف شهرک علما الشعب در بخش غربی جنوب لبنان

08:15 | وضعیت سخت و دردناک فلسطینی‌ها در پناهگاه‌ آوارگان در اردوگاه جبالیا در شمال غزه

1

08:09 | جنگنده‌های اسرائیلی بمب‌های فسفری را بر منطقه الشجاعیه و محله‌های الدرج و التفاح در شهر غزه فرو ریختند.

08:05 | تصاویری از خروج مجروحان از زیر آوارهای منازل ویران شده در حملات رژیم اشغالگر به برخی مواضع در مرکز غزه

گالری

08:01 | شعرخوانی دختربچه فلسطینی برای فلسطین در داخل یکی از اردوگاه‌های آوارگان در جنوب نوار غزه

1

07:56 | درگیری‌های شدید در منطقه شیخ رضوان در شمال غرب شهر غزه در میان آتش شدید توپخانه

- شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در بمباران منازل متعلق به خانواده سرحان در محله المناره در جنوب شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه

- حمله توپخانه ای به اطراف بیمارستان اروپایی در منطقه الفخاری در خان‌یونس

07:52 | نیروهای اشغالگر شیخ سفیان ستیتی را بعد از یورش به منزلش در محله ذیاب در شهر طولکرم در کرانه باختری بازداشت کردند.

- نظامیان اشغالگر محمد حسن ابوصره شهروند ۴۵ ساله فلسطینی را بعد از یورش به منزلش در شهرک الخضر در غرب شهر بیت لحم در کرانه باختری بازداشت و خودروی وی را تصرف کردند.

07:49 | یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا در کرانه باختری

1

07:10 | افزایش شمار شهدای غزه به ۱۸۸۰۰ نفر

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه با انتشار تازه ترین آمار شهدای این منطقه از فلسطین، اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) به ۱۸۸۰۰ نفر رسیده است.


خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها