یک شرکت کشتیرانی فرانسوی فعالیت خود در دریای سرخ را متوقف کرد

یک شرکت کشتیرانی فرانسوی فعالیت خود در دریای سرخ را متوقف کرد
شنبه 25 آذر 1402 - 21:07

یک شرکت کشتیرانی فرانسوی اعلام کرد که عبور تمامی کشتی‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف کرده است.

العالم ـ اروپا
بنابر این گزارش،‌ شرکت کشتیرانی فرانسوی cma cgm اعلام کرد عبور تمامی کشتی‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف کرده است. شرکت cma cgm سومین شرکت حمل و نقل بزرگ دنیا به محسوب می شود.

پیش از این، شرکت دانمارکی اعلام کرده بود که انتقال محموله‌های باری از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است.

شرکت کشتی‌رانی مائرسک دیروز (جمعه 24 آذر ماه) اعلام کرد انتقال محموله‌های کانتینری از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی معلق کرده است.

شرکت کشتی‌رانی مائرسک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتی‌رانی در سراسر دنیا اعلام کرد انتقال محموله‌های کانتینری از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی معلق کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعد از حادثه‌ ای که برای مائرسک جبل‌الطارق اتفاق افتاد و حمله دیگری که روز جمعه به یک کشتی کانتینر ما انجام شد به همه کشتی‌های مائرسک در این منطقه که قرار بود از تنکه باب‌المندب عبور کنند دستور داده‌ایم سفرشان را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.»

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز جمعه (24 آذر ماه)‌ در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای این کشور ۲ کشتی را که در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بوده‌اند، هدف حمله قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروی دریایی این کشور در حمایت از مردم غزه و در راستای اجرای دستورات سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله، ۲ کشتی کانتیری به نام‌های «MSC Alanya» و «MSC PALATIUM III» را با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داده که در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بودند.

یحیی سریع اضافه کرد که این ۲ کشتی پس از آن هدف حمله قرار گرفتند که خدمه آن به هشدارهای نیروی دریایی یمن واکنشی نشان ندادند. او همچنین تاکید کرد که تمام کشتی‌ها می‌توانند آزادانه برای رفتن به مقصدهای موردنظر خود به جز فلسطین اشغالی از دریای سرخ عبور کنند.

سریع تاکید کرد که تا زمان امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها