کره شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

کره شمالی یک پرتابه ناشناس به سمت دریای ژاپن شلیک کرد
دوشنبه 27 آذر 1402 - 11:39

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از شلیک یک پرتابه ناشناس توسط ارتش کره شمالی خبر داد.

العالم - آسیا

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی چند ساعت بعد از آزمایش یک موشک با برد کوتاه یک پرتابه ناشناس دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته که این پرتاب را شناسایی کرده است اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

براساس بیانیه ستاد مشترک کره جنوبی، کره شمالی روز یک شنبه ساعت 10:38 شب یک موشک کوتاه برد را از حوالی پیونگ یانگ پرتاب کرد که بعد از طی مسافت 570 کیلومتری در دریای ژاپن منفجر شده است.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار کردند و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

در بیانیه مشترک گروه مشورتی اتمی آمریکا و کره جنوبی تاکید شد که هرگونه حمله اتمی پیونگ یانگ به کره جنوبی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ یک مقام نظامی کره شمالی در سخنانی که در خبرگزاری دولتی این کشور انعکاس یافت، گفت: «نبرد فیزیکی و جنگ در شبه جزیره کره دیگر یک احتمال نیست و تبدیل به اتفاقی که دیر یا زود خواهد افتاد شده است. اقدامات بی ملاحظه و نابخردانه سئول ممکن است منجر به یک تقابل نظامی شدید شوند.»

آزمایش موشکی کره شمالی در روز یکشنبه همزمان با حضور یک زیردریایی کلاس اتمی آمریکا در بندر بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی و در میانه گمانه زنیها در زمینه احتمال آزمایش یک موشک قاره پیما توسط پیونگ یانگ صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها