تظاهرات گسترده در نیویورک و شیکاگو در محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه

تظاهرات گسترده در نیویورک و شیکاگو در محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه
سه شنبه 28 آذر 1402 - 11:38

همزمان با برگزاری تظاهرات مردمی همبستگی با نوار غزه در روز دوشنبه در خیابان‌های نیویورک آمریکا، ترافیک سنگینی در جاده‌های این شهر حاکم شد و حرکت خودروها متوقف شد.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از القدس العربی، صدها تظاهرکننده در نیویورک، روز گذشته در اوج شلوغی خیابان‌ها، تظاهرات همبستگی با مردم نوار غزه برگزار کردند. آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، خواستار آتش‌بس در این باریکه شدند.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی برای اعلام همبستگی با غزه حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: "از غزه تا جنین، انقلاب تا پیروزی" و "حمایت از مقاومت فلسطین".

یکی از تظاهرات‌کنندگان می‌گوید: آمریکا مثل اسرائیل، مسئول کشتار جمعی علیه ملت فلسطین در نوار غزه است. تظاهرات‌کننده دیگری نیز گفت: "ملت فلسطین به حمایت نیاز دارد".


در ماه گذشته، فعالان حامی فلسطین در شهر نیویورک در راهپیمایی مربوط به روز شکرگزاری در این کشور، با نشستن کف خیابانی که قرار بود رژه در آن برگزار شود در حمایت از فلسطین و انتقاد از رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.
تات

پلیس نیویورک بیانیه‌ای درباره تظاهرات روز دوشنبه صادر نکرده است و معلوم نیست که آيا در جریان آن، فرد یا افرادی بازداشت شده یا خیر.

در شیکاگو نیز باران مانع از آن نشد که صدها نفر از کارکنان بخش بهداشت در راهپیمایی همبستگی با فلسطین و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات نکنند.

تظاهرات‌کنندگان در شیکاگو که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، محاکمه سران رژیم اشغالگر را به اتهام جنایت علیه بشریت خواستار شدند.

معترضان در مقابل برخی شرکت‌های آمریکایی برای دقایقی توقف می‌کردند و از آنها می‌خواستند هرگونه فعالیت با رژیم اشغالگر را متوقف کنند.

پربیننده ترین خبرها