پزشکان بدون مرز: شرایط حاکم بر کرانه باختری وحشتناک است

پزشکان بدون مرز: شرایط حاکم بر کرانه باختری وحشتناک است
سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:36

پزشکان بدون مرز، وضعیت انسانی در کرانه باختری به ویژه در شهر جنین را با توجه به تجاوزات مداوم اسرائیل به شهروندان فلسطینی، فراتر از حد تصور توصیف کردند.

العالم - فلسطين اشغالی

خبرگزاری فلسطین (وفا) به نقل از لوز ساویدرا گزارش داد، هماهنگ کننده پزشکان بدون مرز در جنین، گفت خشونت علیه غیرنظامیان از 7 اکتبر افزایش یافته است، زیرا حملات به نهادهای پزشکی به طور قابل توجهی افزایش یافته و سیستماتیک شده است. تخریب جاده ها و زیرساخت ها مانند لوله های آب و شبکه های فاضلاب نیز نگران کننده است

وی افزود: چند هفته گذشته نیروهای اسرائیلی بسیاری از بیمارستان‌های جنین را محاصره کرده‌اند که باعث ممانعت مستقیم خدمات بهداشتی و درمانی شده‌ ،حتی یک پسر بچه را در بیمارستان خلیل سلیمان به ضرب گلوله کشتند و متأسفانه ممانعت از مراقبت‌های بهداشتی به یک امر عادی تبدیل شده است.به گونه ای که نیروهای اسرائیلی به چندین بیمارستان از جمله بیمارستان عمومی حمله و سربازان چندین بار با گلوله های واقعی و گاز سمی به بیمارستان شلیک و امدادگران را مجبور به برهنه شدن و زانو زدن در خیابان کردند.

ساودرا خاطرنشان کرد با توجه به اینکه این اقدامات در هر حمله به اردوگاه جنین رایج شده، ادامه ممانعت از دسترسی به مراقبت های بهداشتی جان شهروندان اردوگاه جنین را به خطر می اندازد.

وی گفت: ما نمی توانیم مجروحانی که نمی توانند به بیمارستان منتقل شوند را، درمان کنیم زیرا افرادی که نیاز به درمان دارند باید بتوانند با خیال راحت به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشند و از امکانات بهداشتی محافظت شود.

پربیننده ترین خبرها