دیدار امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در قطر

دیدار امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در قطر
چهارشنبه 29 آذر 1402 - 07:35

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به قطر با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش،‌ در دیدار و گفت وگوی شب گذشته (سه شنبه) حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات فلسطین در غزه و کرانه غربی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

هنیه
هنیه: مقاومت همچنان استوار است

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالی که ما بعد از ۷۵ روز همچنان شاهد حجم گسترده‌ای از حملات هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه هستیم اما مقاومت همچنان استوار و ثابت قدم در میدان مانده و خسارت‌های سنگینی را به این رژیم تحمیل کرده است.

هنیه در این دیدار با اشاره به تحولات غزه، گفت: بدون شک تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک امر بی‌سابقه بوده و ما شاهد حجم گسترده‌ای از حملات هوایی، دریایی و زمینی این رژیم علیه ساکنان غزه هستیم.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و همپیمانانش فکر کردند می‌توانند به این شکل مقاومت را از پای در بیاورند و مقاومت را مجبور به برافراشتن پرچم سفید کنند اما بعد از ۷۵ روز از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشتارهای جمعی و سیاست سرزمین سوخته که این رژیم به راه انداخت، مقاومت همچنان استوار و ثابت قدم در میدان مانده و خسارت‌های سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ملت فلسطین مقاومت بی نظیری از خود نشان داد و علی رغم اینکه بهای سنگینی را برای این موضوع پرداخت کرده است، ده‌ها هزار نفر از مردم غزه شهید و زخمی شدند که اکثر یت آنها از زنان و کودکان هستند، صدها هزار خانه در غزه ویران شد، بیمارستان‌ها مورد حملات این رژیم قرار گرفته و اجازه نمی‌دهد کمک‌های انسان دوستانه به شمال غزه برسد،اما با همه این مشکلات ملت فلسطین همچنان راه مقاومت را در پیش گرفته و در کنار مقاومت ایستاده تا انشاالله بتوانیم رژیم صهیونیستی را از پای در بیاریم و شکست دهیم.

وی با تشکر از اقدامات حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد پیگیری تحولات غزه، گفت: این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دوحه طی این جنگی است که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به راه انداخته است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما در این دیدار در خصوص آخرین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه رایزنی و سطح میدان مقاومت، اقدامات انسان دوستانه و اقدامات سیاسی در این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: جناب آقای وزیر هم در خصوص آخرین تماس‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای مختلف در مورد موضوع فلسطین داشتند، صحبت‌هایی کردند.

هنیه اضافه کرد: این دیدارهای مهم از مساله غزه و فلسطین پشتیبانی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها