تلاش رژیم صهیونیستی بر آتش بس و شرط حماس

تلاش رژیم صهیونیستی بر آتش بس و شرط حماس
چهارشنبه 29 آذر 1402 - 12:50

سایت "اکسیوس" به نقل از سران رژیم صهیونیستی و یک منبع آگاه دیگر اعلام کرد که این رژیم برای واداشتن حماس به آزادی بیش از ۳۰ اسیر این رژیم، پیشنهاد آتش بس در غزه به مدت دست کم یک هفته – به عنوان بخشی از یک معامله - را مطرح کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ این پیشنهاد اولین پیشنهاد این رژیم از زمان شکست طرح توافق آتش بس ۷ روزه در ماه گذشته است؛ در این آتش بس ۷ روزه، بیش از ۱۰۰ اسیر آزاد شدند.

مقامات صهیونیستی گفتند که این پیشنهاد ثابت می کند که این رژیم به منظور آزادسازی تعداد بیشتری از اسرای خود، عزم خویش را برای مذاکرات جدی جزم کرده است؛ این در حالی است که حماس اعلام کرده تا وقتی که حملات این رژیم ادامه دارد، به مذاکره بر نمی گردد.

منابع آگاه گفتند حماس همچنان دست کم ۱۳۰ اسرائیلی را در غزه در اسارت دارد. به گفته جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید، ۸ تن از این اسرا آمریکایی هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اعلام کرده اند که "دیوید بارنیا برنیع"، رئیس موساد پیشنهادی را درباره نحوه از سرگیری مذاکرات برای آزادی یک گروه ۴۰ نفره از اسرا مطرح کرده است.

بر اساس آنچه که در گزارش "اکسیوس" آمده است، این مجموعه، زنان زندانی و مردان بالای ۶۰ سال و زندانیان بیمار یا مجروحانی که جراحت های شدید دارند را شامل می شود.

طبق این طرح، رژیم اشغالگر هم متعهد می شود که با آتش بس حداقل یک هفته ای موافقت کند.

این رژیم ادعا کرده است که ده ها فلسطینی سالخورده یا بیمار در اسارت این رژیم به سر می برند که در قالب این طرح می توانند آزاد شوند.

مقامات صهیونیستی گفته اند شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر در نشست ورشو، پیام حماس را مبنی بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم اشغالگر به عنوان پیش شرط بازگشت به مذاکره به طرف اسرائیلی منتقل کرده است.

پربیننده ترین خبرها