هشدار آفریقای جنوبی به اتباعش در سرزمین‌های اشغالی: لغو تابعیت در صورت پیوستن به ارتش + ویدئو

هشدار آفریقای جنوبی به اتباعش در سرزمین‌های اشغالی: لغو تابعیت در صورت پیوستن به ارتش + ویدئو
پنج‌شنبه 30 آذر 1402 - 20:35

آفریقای جنوبی به اتباعش در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد در صورت ملحق شدن به ارتش رژیم صهیونیستی تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت و تابعیت آنها لغو خواهد شد.

العالم ـ آفریقا

وزارت خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد: از گزارش‌های به دست آمده مبنی بر ملحق شدن برخی از اتباع ما در اسرائیل به ارتش و یا تمایل آنها به پیوستن به ارتش این رژیم بسیار نگران هستیم. این اقدام آنها به ارتکاب جنایت‌های بین‌المللی و نقض قوانین بین‌المللی منجر می‌شود.

روزنامه اسپانیایی «الموندو» از وجود مزدورانی از تابعیت‌های مختلف در ارتش رژیم اسرائیل پرده برداشت. این مزدوران اغلب دارای تابعیت فرانسوی، آلمانی، آلبانیایی و آمریکایی هستند.

«پدرو دیاز فلوریس» یک مزدور اسپانیایی در ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه الموندو گفت: کار کردن با ارتش اسرائیل بسیار سودآور است. آنها در هفته 3900 یورو پرداخت می ‌نند.

پیش از این، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا در جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحقیق کند.

سیریل رامافوسا تاکید کرد که آفریقای جنوبی دلایل و مدارکی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی اسرائیل در غزه به دادگاه کیفری بین المللی ارائه داده است.

وی در سخنانی گفت: وقتی به رنج و عذاب مردم فلسطین نگاه می‌کنیم، تشابهاتی میان آنچه که در فلسطین رخ می‌دهد و آنچه که ما پیش از این در آفریقای جنوبی تجربه کردیم، می‌بینیم. آنچه که در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی و کشتار علیه ملت فلسطین است. آنچه در غزه رخ می‌دهد از ظلم و ستم فراتر است. یک نسل‌کشی است.

آفریقای جنوبی دیپلمات‌های خود را از غزه فراخواند و از سازمان ملل خواست تا یک نیروی بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین در غزه مستقر کند.

.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها