افشاگری روزنامه لبنانی درباره طرح موساد برای ترور ۳ رهبر فلسطینی

افشاگری روزنامه لبنانی درباره طرح موساد برای ترور ۳ رهبر فلسطینی
شنبه 2 دی 1402 - 18:19

یک روزنامه لبنانی، امروز شنبه از دریافت پیام‌های هشدار در خصوص طرح ترور موساد علیه ۳ تن از رهبران فلسطینی و ضرورت انجام اقدامات استثنایی از سوی بیروت خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه لبنانی «الدیار»، امروز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که دولت لبنان پیام‌هایی امنیتی در خصوص تصمیم موساد برای ترور سه مسؤول فلسطینی در خاک لبنان دریافت کرده‌است و در رأس فهرست ترور، معاون رئیس دفتر حماس صالح العاروری قرار دارد و دو مسؤول دیگر اسامه حمدان، سخنگوی العاروری و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی زیاد نخاله هستند.

بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون روز جمعه، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی برنار ایمیه را از پستش برکنار کرد و نیکلاس لرنر را جانشین وی معرفی کرد، اقدامی که به باور بسیاری از تحلیلگران تاوان افشاگری ایمیه در سفر اخیرش به لبنان بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، خطرات زیاد علیه این رهبران فلسطینی وجود دارد که نیازمند اقدامات استثنایی است، امری که گفته می‌شود،رئیس دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه در سفر اواسط آذرماه خود به لبنان به مقامات این کشور، گوشزد کرده است. امری که شک و تردیدهایی را در خصوص برکناری او ایجاد کرده و گفته‌ می‌شود که وی احتمالا به دلیل افشای این موضوع توبیخ و برکنار شده است. ضمن این‌که پاریس از اقدامات او طی بیش از دو سال گذشته چه در خاورمیانه، منطقه ساحل در قاره آفریقا چندان رضایتی نداشت.

رژیم صهیونیستی که بیشترین سابقه ترور را در سراسر جهان داراست، در طول جنگ کنونی علیه نوار غزه، چندین بار از طراحی یک طرح ترور برای حذف سیستماتیک رهبران حماس در سراسر دنیا بدون توجه به پیامدهای دیپلماتیک یا قانونی آن در عرصه بین‌المللی سخن گفته است.

نتانیاهو در روز ۲۲ نوامبر به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی‌گانتس وزیر مشاور کابینه، در یک نشست خبری اعلام کرد که به موساد دستور داده است علیه رهبران حماس از جمله خارج از غزه اقدام کند و تمامی اعضای حماس «چه روی زمین و چه زیر زمین، چه داخل و چه خارج غزه همچون مردگان متحرک هستند». اظهاراتی که چندان به مذاق مقامات امنیتی تل آویو خوش نیامد زیرا بر اصل مخفی نگه داشتن این موضوع تاکید داشتند.

پس از آن نیز، رئیس شاباک رونین بار در خصوص طرح عملیاتی ترور سران حماس در سراسر جهان و به طور مشخص در قطر، ترکیه و لبنان و داخل فلسطین به سبک عملیات موساد پس از حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک مونیخ 1972 سخن گفت و در نشست امنیتی که رئیس موساد نیز در آن حضور داشت، تاکید کرد: «هیأت دولت برای ما هدفی مشخص کرده است..نابودی حماس..این مونیخ ماست..در هرمکانی آن را انجام خواهیم داد».

پربیننده ترین خبرها