امیرعبداللهیان: آمریکا و متحدانش اصلی‌ترین مانع توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند

امیرعبداللهیان: آمریکا و متحدانش اصلی‌ترین مانع توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند
شنبه 2 دی 1402 - 18:19

وزیر امور خارجه گفت: دولت آمریکا و برخی متحدان کاخ سفید اصلی‌ترین مانع توقف کشتار در فلسطین هستند و شورای امنیت اقدام موثری در توقف حملات و کشتار در سرزمین‌های اشغالی نداشته است.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز شنبه در کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت:حضور شما مهمانان نشانی از دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

امیرعبداللهیان گفت: شورای امنیت هیچ اقدام موثری در توقف حملات و کشتار در سرزمین‌های اشغالی نداشته است.

وی بیان کرد: هدف این کنفرانس توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی اسرائیل؛ مقابله با جنایت جنگی و یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌هاست.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز در اینجا گرد هم آمده ایم تا درباره مسأله فلسطین به ویژه تحولات هفته‌های اخیر که با کشتار و نسل‌کشی بیش از ۲۰ هزار تن از غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد آن را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی و آوارگی گسترده ساکنان غزه همراه شویم، گفتگو و تبادل نظر کنیم و هدف نهایی ما توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشردوستانه و همچنین یافتن راههایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آنهاست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر غزه به تصویب رساند اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی متأسفانه در زمینه توقف کشتار و حملات در اراضی اشغالی هیچ گونه اقدام مؤثری نداشته است؛ اصلی ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی متحدان کاخ سفید بوده اند که عملا به حمایت بی قید و شرط از صهیونیست‌ها می‌پردازند.

وی تاکید کرد:دولت‌های مستقل و آزاده لازم است از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنند. از اینکه با وجود فرصت کوتاه اطلاع رسانی و برگزاری این همایش و نیز با توجه به روزهای پایانی سال میلادی، دعوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردید، صمیمانه سپاسگزارم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضور شما نشانه ای از دغدغه مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است. مسأله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های بلند امام راحل عظیم الشأن امام خمینی (ره) و همچنین در نگاه راهبردی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها