خشم ارتش اشغالگر از القسام؛ حمله حماس به صهیونیست‌ها با سلاح‌های ساخته خودشان! + فیلم

يکشنبه 3 دی 1402 - 11:53

گردان قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان این گردان با استفاده از دو فروند موشک 2 تنی این رژیم - که در زمان شلیک به خانه غیر نظامیان فلسطینی عمل نکرده بودند –، 5 دستگاه تانک اسرائیلی را منهدم کرده و همه سرنشینان آن ها را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

گردان قسام اعلام کرد رزمندگان این گردان این موشک‌ها را در مسیر حرکت تانک‌های متجاوزان در جبالیا کار گذاشته و به محض برخورد تانک ها، آنها را منفجر کردند.

گردان قسام طرحی موسوم به "قصد السبیل" را آغاز کرده اند که در آنها تمام انواع گلوله هایی را که ارتش رژیم اشغالگر به سوی شهروندان غزه شلیک کرده اند اما عمل نکرده اند، بازیابی کرده و آنها را علیه ارتش این رژیم به کار می گیرند.

گردان قسام در اکانت رسمی خود ویدیویی را از جمع آوری بقایای انواع گلوله های ارتش رژیم اشغالگر در وزن های مختلف منتشر کرده است.

در این ویدیو عملیات جستجو و خارج کردن گلوله ها و قطعات از عمق دریا و نحوه جمع آوری و استفاده از آنها و همه مراحل پیچیده بازسازی و استفاده دوباره آنها در سامانه موشک های مقاومت به نمایش درآمده است.

منابع اصلی طرح "قصد السبیل" گلوله های توپ عمل نکرده کالیبر 155 دشمن و گلوله های ناو انگلیسی هستند که در آب های ساحلی دیر البلح غرق شده اند.

این پروژه در چند مرحله اجرا می شود که شامل مطالعه ساختار و تحلیل مواد به کار رفته، استخراج مواد منفجره، جداسازی کلاهک و موتور، بارگذاری مواد منفجره و سوار کردن کلاهک های انفجاری روی موتور و در نهایت ارسال به منطقه عملیاتی و استفاده از آنها در برابر ارتش دشمن است.

گردان قسام فاش کرد که این پروژه باعث تقویت قدرت موشکی گردان است؛ این موشک‌ها برای اولین بار در سال 2018 در عملیات این گردان علیه مواضع نظامیان صهیونیستی در عسقلان مورد استفاده قرار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها