عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه‌به‌لحظه با هشتادمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری/ همدردی مسیحیان فلسطین با مسلمانان غزه در اعیاد کریسمس/شهادت ۱۸ عضو یک خانواده در بمباران خانه‌ای در خان یونس

لحظه‌به‌لحظه با هشتادمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری/ همدردی مسیحیان فلسطین با مسلمانان غزه در اعیاد کریسمس/شهادت ۱۸ عضو یک خانواده در بمباران خانه‌ای در خان یونس
دوشنبه 4 دی 1402 - 07:57

هشتادمین روز حملات و جنایتگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در حالی امروز (دوشنبه) آغاز شده است، که مسیحیان این سرزمین جشن‌های سال نو (اعیاد کریسمس) خود را تنها به انجام شعائر دینی محدود کرده و در کنار مردم غزه ایستادند که همچنان در معرض حملات وحشیانه قرار دارند.

العالم - فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش،‌ جنبش حماس به مناسبت اعیاد مسیحیان فلسطین (کریسمس) در میان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین بیانیه صادر و خاطرنشان کرد،‌ اعیاد مسیحیان فلسطین امسال در پرتو حملات مستمر رژیم اشغالگر صهیونیستی بر تمامی اجزای ملت فلسطین فرا می‌رسد که تمامی قابلیت آنها اعم از مساجد و کلیساها و نیز وجودش در سرزمین خود را هدف قرار می‌دهد و در سایه سکوت و تبانی بین‌المللی به رهبری دولت آمریکا جنایت‌های وحشتناکی مرتکب می‌شود که تاریخ نظیرش را ندیده است. دولت آمریکا شریک این جنایات است.

جنبش حماس در ادامه این بیانیه از موضع مسیحیان قدردانی کرد که تصمیم گرفتند جشن‌های سال نو خود را تنها به انجام شعائر دینی محدود کرده و در کنار مردم غزه بایستند که در معرض حملات وحشیانه قرار دارند.

در همین حال خبرنگار شبکه خبری العالم در سرزمین های اشغالی در شب میلاد مسیح (ع) (دیشب) گزارش داد، امسال مراسم شب میلاد حضرت مسیح (ع) به خاطر ابراز همدردی با کودکان غزه به نواختن ناقوس کلیساها در بیت لحم و مناطق و شهرهای مختلف فلسطین محدود شده است.

شهادت ۱۸ عضو یک خانواده در بمباران خانه‌ای در خان یونس

در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) در تازه ترین جنایات خود منزل خانواده‌ای فلسطینی را در تقاطع مرتجی در شرق خان یونس بمباران کردند که در این جنایت ۱۸ فلسطینی شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از هشتادمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:45 | کشته و زخمی‌شدن شماری نظامی صهیونیست به‌دست مبارزان قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه یک یگان صهیونیستی متشکل از 40 نفر که در خانه‌‌ای در جبالیا موضع گرفته بودند، هدف قرار دادند.

در این عملیات شماری از نظامیان اشغالگر کشته و یا زخمی شدند.

همچنین در عملیاتی دیگر، مبارزان قسام نیروهای پیاده نظام در شرق خانیونس را با راکت‌های یاسین 105 هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

20:18 | سخنگوی ارتش اشغالگر:

17 نظامی اسرائیلی از روز جمعه گذشته تا یکشنبه در غزه کشته شدند.

20:15 | خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه سخنرانی نتانیاهو را قطع کردند

نت

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه امروز دوشنبه سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنست را قطع کرده و خواهان توافقی جدید برای مبادله اسرا شدند.

19:34 | کشته و زخمی شدن شماری نظامی صهیونیست در حملات حزب الله

حزب الله لبنان اعلام کرد که مبارزان مقاومت با سلاح‌های مناسب مواضع نظامیان دشمن صهیونیستی را در مجاورت پایگاه «حانیتا» هدف قرار دادند. در این عملیات شماری نظامی صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

حزب الله همچنین از حملات مبارزان مقاومت به شهرک صهیونیستی افیفیم (روستای اشغالی «صلحا») و شهرک صهیونیستی «المطله» با سلاح‌های مناسب خبر داد.

19:16 | تصاویری از انفجار مین در مسیر نظامیان صهیونیست در مرکز باریکه غزه

مین

گردان‌های قسام تصاویری از آماده‌سازی میدان مین و منفجر کردن آن در مسیر نظامیان صهیونیست در منطقه جحر الدیک در مرکز باریکه غزه منتشر کرد.

18:55 | تصاویری از حملات خمپاره‌ای سرایا القدس به تجمعات نظامیان صهیونیست در شرق خانیونس

ختا

18:16 | حمله قسام به پادگان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

گردان‌های قسام اعلام کرد که پادگان نظامی لیمان در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی را از جنوب لبنان هدف حملات راکتی قرار داده است.

18:09 | افزایش آمار قربانیان حملات ارتش اشغالگر علیه باریکه غزه به 20674 شهید و 54536 مجروح

17:49 | حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق

مقاومت اسلامی عراق:

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم ما در غزه، پایگاه اشغالی حریر نزدیک فرودگاه اربیل در شمال عراق را هدف حملات پهپادی قرار دادند.

17:27 | آمار شهدای غزه به 20674 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات ارتش اشغالگر علیه باریکه غزه به 20674 شهید و 54536 مجروح افزایش یافت.

17:24 | تصاویری از حملات گردان‌های قسام به یگان ویژه ارتش اشغالگر در جحر الدیک

فقب

مبارزان قسام روز گذشته یگان ویژه‌ای از ارتش اشغالگر متشکل از 10 نظامی صهیونیست که در خانه‌ای در منطقه جحرالدیک در مرکز باریکه غزه موضع گرفته بودند، با راکت‌های TBG هدف قرار دادند.

17:09 | واکنش حماس به حملات ارتش اشغالگر علیه پرسنل هلال احمر فلسطین

جنبش حماس:

از صلیب سرخ جهانی می‌خواهیم پرسنل هلال احمر فلسطینی که در معرض حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد، همراهی کند.
جدیدترین حملات ارتش اشغالگر به پرسنل هلال احمر فلسطین در جبالیا بود که در آن آمبولانس‌ها نیز منهدم شدند.
صلیب سرخ جهانی به وظایف خود در محافظت از کادر جمعیت هلال احمر در برابر حملات ارتش اشغالگر عمل نمی‌کند و این امر قابل توجیه نیست.

17:02 | تصاویری جدبد از آثار ویرانی در دانشگاه اسلامی غزه بعد از بمباران صهیونیست‌ها

یباذ

16:45 | تصاویری دیدنی از شکار صهیونیست‌ها در غزه توسط سرایا القدس

قدس

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی تصاویری از هدف قرار دادن تجهیزات ارتش رژیم اشغالگر و نظامیان این رژیم در غزه منتشر کرد.

16:32 | تصاویری از آتش‌سوزی در پایگاه «جل العلام» بر اثر حملات راکتی حزب الله

لاتل

پایگاه نظامی «جل العلام» در الجلیل غربی در شمال فلسطینی اشغالی بر اثر حملات راکتی مقاومت لبنان دچار آتش‌سوزی شد.

16:17 | تصاویری از حملات راکتی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

رشق

16:15 | رژیم اشغالگر پرسنل هلال احمر را وادار به ترک مراکز درمانی کرد

درمان

رژیم صهیونیستی شماری از پرسنل هلال احمر فلسطین در استان‌های غزه و شمال غزه را وادار به ترک مراکز درمانی کرد و آمبولانس‌های آنان را منهدم کرد.

الجزیره با انتشار ویدئویی از حرکت 12 دستگاه آمبولانس از خانیونس به سمت این دو استان برای انتقال پرسنل هلال احمر خبر داد.

15:53 | آتش سوزی در یک پایگاه صهیونیستی بر اثر حملات راکتی حزب الله

شبکه المیادین از وقوع آتش سوزی در پایگاه صهیونیستی جل العلام در اطراف الناقوره در فلسطین اشغالی بر اثر حملات راکتی خبر داد.

15:48 | حملات جدید حزب الله به مواضع ارتش اشغالگر

حزب الله لبنان از حمله به پایگاه نظامی بیت هیلل در شرق الخالصه(کریات شمونه) در اراضی اشغالی و اصابت دقیق آن خبر داد.

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که تجمعات نظامیان رژیم اشغالگر در اطراف پایگاه برکه ریشا را با اسلحه مناسب هدف قرار داده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت یک موشک ضدزره به شهرک مسکاف عام خبر داد. این موشک از جنوب لبنان پرتاب شده بود.

14:56 | اظهارات قابل توجه یک روحانی مسیحی فلسطینی در پیام سال نو میلادی : غزه امروز قطب‌نمای اخلاق در جهان است

ls

وی خطاب به سردمداران دنیا:

ما عذرخواهی شما بابت نسل کشی را نخواهیم پذیرفت.

خطاب به دوستان اروپایی خود عرض میکنم نمیخواهم خطابه‌های حقوق بشری و قوانین بین‌المللی را از زبان شما بشنوم زیرا این قوانین براساس منطق شما برای ما صدق نمی کند چراکه ما سفیدپوست نیستیم.

13:50 | جلسه ویژه کنست در رابطه با اسرای اسرائیلی در غزه

منابع عبری زبان اعلام کردند کنست رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) جلسه‌ ویژه ای در رابطه با اسرای اسرائیلی در غزه با حضور بنیامین نتانیاهو و خانواده‌های شماری از اسرا برگزار خواهد کرد.

13:47 | کشته شدن یک افسر اسرائیلی آمریکایی تبار در غزه

منابع خبری از کشته شدن یک افسر اسراییلی آمریکایی تبار در جنگ غزه خبر دادند.

13:32 | الجزیره: بالگردهای نظامی اسرائیلی از صبح امروز در حال انتقال نظامیان مجروح در غزه به بیمارستان سوروکا در بئر السبع هستند

13:16 | زندگی در غزه چنان عجیب، پیچیده و دردناک شده است که به دلیل آمار بالای شهدا و مکان دفن برای آنها، صف آب آشامیدنی مردم با صف قبور شهیدان تداخل پیدا کرده است

ab

اینجا بیمارستان الیمن السعید در اردوگاه جبلیا است.

13:00 | خبرنگار العالم از تعداد شهدا پس از جنایت هولناک ارتش اشغالگر در اردوگاه المغازی می‌گوید

hglyhcd

12:40 | رئیس شورای روستای برقع در شمال غرب نابلس: ما نمی توانیم خانه های خود را ترک کنیم زیرا نیروهای اشغالگر به کسانی که این کار را انجام می دهند تیراندازی می کنند

12:28 | کودکان غزه در آستانه سال نو میلادی در یک مهدکودک چادری، از آرزو‌ها و دلخوشی‌هایشان می گویند

کودک

11:43 | حمله موشکی حزب الله به 2 شهرک صهیونیستی

منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن دو شهرک صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

10:59 | نظامیان اشغالگر خانه‌های روستائیان در شمال غربی نابلس را به نقاط دیده‌بانی تبدیل و 20 فلسطینی را دستگیر کردند

10:44 | یکی از بازماندگان قتل عام اردوگاه المغازی: خانواده ما به طور کامل از ثبت احوال پاک شد

09:35 | تنها هدیه‌ای که برای کریسمس به ما داده‌شده نسل‌کشی است

پیامی از زبان فلسطینی‌ها به بابانوئل

پیام

09:32 | گردان‌های قسام ویدیویی از هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محور شمالی نوار غزه و به‌طور ویژه در محور بیت حانون و بیت لاهیا منتشر کرد.

بیت

طی روزهای اخیر تلفات رژیم اسرائیل در نوار غزه به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است.

08:59 | افزایش تعداد شهدا در بیمارستان شهدای الاقصی

در پی تهاجم شدید اشغالگران صهیونیستی، پیکرهای شهدا در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح انباشته شده است.

08:50 | رسانه‌های اسرائیلی: 27 درصد از کشته شدگان نظامی در جنگ افسران هستند

08:29 | ورود سلاح و مهمات آمریکایی به اسرائیل از ابتدای جنگ غزه

یدیعوت آحارونوت: از ابتدای جنگ تاکنون 230 هواپیمای باری و 30 کشتی آمریکایی با حمل سلاح و مهمات وارد اسرائیل شده‌اند.

08:07 | تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در منطقه معن در شرق خان‌یونس به 23 نفر رسید

07:58 | ارتش رژیم اسرائیل: 489 سرباز و افسر از آغاز جنگ تاکنون کشته شدند

دو سرباز در نبردهای شب گذشته در شمال نوار غزه کشته شدند.

07:36 | تصاویری از درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جنین

nv'dvd

07:31 | شهادت سه فلسطینی در پی بمباران اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه

07:28 | درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی که در حال نفوذ به شرق البریج در مرکز نوار غزه هستند

07:26 | تدوام حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مرکز و شمال شهر خان‌یونس

07:04 | حمله توپخانه‌ای شدید صهیونیست‌ها به مرکز نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه المغازی و النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف حملات شدید قرار داد.

پربیننده ترین خبرها