حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری
سه شنبه 5 دی 1402 - 13:00

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: نیروهای اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) و همزمان با بمباران مناطق مختلف باریکه غزه، به مناظق مختلف کرانه باختری یورش بردند و تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی در یورش امروز خود به شهر طولکرم در کرانه باختری، منزل یک شهروند فلسطینی به نام یوسف الزندیق را در ورودی اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم منفجر کردند.

صهیونیست ها همچنین با بولدوزر دیوار تعدادی از منازل، مدارس و مساجد اردوگاه را تخریب کردند، و به خودروهای شهروندان آسیب رساندند.

همچنین در جریان حمله نیروهای اشغالگر صهیونیست به اردوگاه نور شمس، درگیری‌های شدیدی بین فلسطینی ها و نیروهای صهیونیست روی داد. در این حمله یک ساختمان در شرق طولکرم هدف حمله قرار گرفت.

نیروهای اشغالگر اردوگاه نور شمس را منطقه نظامی بسته اعلام کردند و از ورود افراد به اردوگاه و خروج از آن جلوگیری کردند.

منابع یاد شده افزودند: نیروهای اشغالگر اردوگاه نور شمس را از همه طرف محاصره کردند و به شدت با فلسطینی ها درگیر شدند و صدای شلیک گلوله ها و انفجارهای گوناگون به گوش می رسد.

نیروهای اشغالگر به منازل شهروندان در مناطق المنشیه، جبل النصر و جبل الصالحین یورش بردند، آنها را تفتیش کردند، صاحبان آنها را در یک اتاق بازداشت کردند و تک تیراندازها را روی پشت بام منازل آنان مستقر کردند.

همچنین خودروهای اشغالگر خیابان مجاور ورودی اردوگاه و همچنین محله المنشیه و الدمج و دیگر زیرساخت ها را با بولدوزر تخریب کردند و آمبولانس های حاضر در اردودگاه را با تهدید اسلحه مجبور به ترک محل کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین آزاده فلسطینی به نام اسلامبولی ریاض بدیر (32 ساله) را پس از یورش به خانه وی در محله جنوبی طولکرم دستگیر کردند.

در حمله نیروهای اشغالگر به رام الله، خالده جرار یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و آزاده فلسطینی به نام احسان شتیه را در محله المصایف بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر در یورش به روستای صفا، رئیس شورای روستای صفا، را که قبلا در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است، بازداشت کردند.

درگیری های شهر طوباس

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهر طمون حمله کردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند که در این درگیری ها چند جوان فلسطینی مجروح شد. سپس نیروهای اشغالگر به همراه تک تیراندازان در چند محله این شهر مستقر شدند و به تعدای از خانه ها یورش بردند.

پربیننده ترین خبرها