یک مقام انصارالله اعلام کرد:

عبور عملیات نیروهای مسلح یمن از سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسراییل

 عبور عملیات نیروهای مسلح یمن از سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسراییل
چهارشنبه 6 دی 1402 - 08:58

یک مقام ارشد انصارالله یمن گفت: سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسراییل مقهور عملیات یمن شدند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش خبرگزاری سما، علی القحوم خاطرنشان کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن از سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسراییل گذشته و از آن عبور کرده‌اند.

سخنان این مقام انصارالله ساعاتی پس از آن بیان شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» بامداد چهارشنبه مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ارتش ملی یمن شد.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس، در ادامه ادعای خود افزود که ۱۲ فروند پهپاد تهاجمی و ۳ موشک بالستیک ضدکشتی انصارالله را در جنوب دریای سرخ رهگیری کرده است.

در ادامه بیانیه‌ سنتکام آمده که ناوشکن «یو.اس.اس لابون» و جنگنده‌های «اف-۱۸» ارتش آمریکا، در ۱۰ ساعت گذشته اقدام به سرنگون کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده از یمن کرده‌اند.

سنتکام افزود که هیچ کشتی یا شناوری بر اثر این حملات در دریای سرخ یا تنگه باب‌المندب آسیب ندیده است.

بیانیه سنتکام پس از آن منتشر می‌شود که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش ملی یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد که عملیات نیروهای غیور این کشور علیه برخی کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

سریع گفت: پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری «ام اس سی یونایتد» با موشک هدف قرار گرفته است.

وی افزود که نیروهای مسلح یمن، منطقه «ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر را نیز هدف پهپادی قرار داده‌اند.

سریع هدف از این مجموع عملیات را حمایت از ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: عملیات‌ ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها