کارشناس عرب در گفت وگو با العالم تشریح کرد:

 علت درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی برای پایان حمله به غزه

چهارشنبه 6 دی 1402 - 13:08

کارشناس مسائل سیاسی فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی شکست سختی در غزه متحمل شده است و هر روز ابعاد بیشتری از این شکست بر ملا می شود و جز خسارت های روزافزون، هیچ پیروزی و دستاوردی نصیب ارتش این رژیم نشده است.

العالم - فلسطین اشغالی

حمزه البشتاوی، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: البته افسران کنونی این رژیم حرفی درباره این شکست نمی زنند بلکه مقامات کابینه سابق مثل ایهود اولمرت – که در جنگ های قبلی هم شکست خورده اند – بر این حقیقت تأکید کرده اند.
وی تصریح کرد که به دلیل متحمل شدن شکست های سنگین، آمریکا از این رژیم خواسته است هر چه زودتر به حمله های خود به غزه پایان دهد.

البشتاوی تصریح کرد: اولمرت با تأکید بر شکست سنگین ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده است که مصادیق این شکست فقط به عقب نشینی تیپ گولانی از غزه محدود نمی شود بلکه صحبت از شکستی گسترده و سنگین در همه سطوح نظامی و در همه یگان ها و تیپ های ارتش این رژیم است.

این کارشناس عرب خاطرنشان کرد که اوضاع تیپ گیواتی بهتر از تیپ گولانی و یگان دودوان و دیگر یگان ها و نیروهای این رژیم نیست و ارتش این رژیم شکست سنگینی را در این جنگ متحمل شده است.

البشتاوی با بیان این که این ارتش هیچ دستاورد و پیروزی در خاک غزه از شمال تا جنوب آن نداشته است، تصریح کرد،‌ هم اکنون نبردی سنگین در خان یونس در جریان است که ارتش این رژیم را با چالش های پیش بینی نشده بزرگی در مورد تونل ها، کمین ها، تله های انفجاری و سلاح های ضد زره رو به رو کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی فلسطین اظهار داشت: هم اکنون خانواده های اسرا و مخالفان و حتی برخی محافل راستگرایان افراطی این رژیم نیز می گویند که نتانیاهو نتوانسته است تا الان موفقیتی به دست بیاورد بلکه صرفا درگیر مشکلات شخصی خود برای ماندن در قدرت است حال آنکه ادامه جنگ، مستلزم اعزام نیروهای بیشتر و تحمل خسارات و تلفات بیشتر در ارتش این رژیم است.

پربیننده ترین خبرها