سخنگوی انصارالله یمن: ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ مشروعیت ندارد

سخنگوی انصارالله یمن: ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ مشروعیت ندارد
پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 12:28

سخنگوی انصارالله یمن با تاکید بر امنیت آبراه‌های بین المللی از سردرگمی کشورهایی خبر داد که ملزم به حضور در ائتلاف دریایی آمریکا شده‌اند و افزود: این سردرگمی ناشی از نداشتن مشروعیت است.

العالم - یمن

به گزارش النشره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: آبراه‌های بین المللی امن و باثبات است و صدها کشتی روزانه از دریای سرخ عبور می‌کنند.

وی افزود: سردرگمی برخی از کشورهایی که از سوی آمریکا ملزم به پیوستن به ائتلاف دریایی هستند ناشی از این باور است که این اقدام مشروعیت ندارد.

سخنگوی انصارالله یمن افزود: نیروی دریایی یمن روزانه با همه کشتی ها ارتباط برقرار می کند و آمریکا تلاش می کند تا برخی کشورها را تحریک کند تا برای حفاظت از رژیم اسرائیل وارد این ائتلاف شوند.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: ما با کشورهایی تماس داریم که تایید کرده‌اند که در دریا حضور ندارند و برخی کشورها نیز به ما اطلاع دادند که حضورشان در ائتلاف آمریکایی محدود به اعزام افسران است.

پیش از این محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی عالی یمن سه شنبه (28 آذر ماه) در گفتگویی با شبکه خبری العالم هشدار داد که اگر آمریکا یا کشور دیگری به یمن حمله کند، هر کشوری که در این تجاوز شرکت داشته باشد، متضرر خواهد شد.

الحوثی گفت : شرط یمن برای کاهش توقیف کشتی های اسرائیلی یا وابسته به این رژیم، وارد کردن دارو و غذا به غزه است. پیش از این مسئولان یمنی از تماسهای غیر مستقیم کشورهای غربی به ویژه آمریکا با صنعا خبر داده بودند تا از این طریق، مانع از توقیف کشتی های اسرائیلی شوند.

روز گذشته نیز فرماندهان نیروهای مسلح و امنیتی یمن با برگزاری یک نشست فوق‌العاده مشترک به آمریکا نسبت به نظامی‌سازی دریای سرخ هشدار داده و بر آمادگی خود برای مقابله با دشمنان تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها