دانشگاه‌های رژیم اسرائیل در نتیجه جنگ در غزه در آستانه ورشکستگی هستند

دانشگاه‌های رژیم اسرائیل در نتیجه جنگ در  غزه در آستانه ورشکستگی هستند
پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 21:15

روزنامه عبری زبان جروزالم پست نوشت که نیمی از دانشجویان دانشگاه‌های اسرائیل به دلیل شرایط بد اقتصادی ناشی از جنگ قادر به تامین مخارج تحصیل خود نیستند.

العالم - فلسطین اشغالی

«واقعاً مایه تاسف است اگر جنگ رویاهای دانشجویان را بکُشد». این را رئیس دانشگاه برایلان رژیم صهیونیستی «آریه زبان» گفته است.

وی تاکید کرد: در این شرایط پیچیده جنگ تلاش می‌کنیم به دانشجویان کمک کنیم. ما تلاش داریم حمایت‌های مورد نیاز آنها را اراده دهیم تا به دلایل مالی دانشگاه را رها نکنند.

یک نظرسنجی جدید که توسط کانال 13 رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان داده است که 46 درصد از دانشجویان دانشگاه های این رژیم، از جمله کسانی که به عنوان بخشی از نیروی ذخیره برای جنگ فراخوانده شده اند، نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل دانشگاه و شهریه‌های آن را تامین کنند.

به نوشته روزنامه عبری زبان «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط گردان های القسام در هفتم اکتبر آغاز شد، بیش از 350 هزار سرباز ذخیره از جمله حدود 35 هزار دانشجو را برای مشارکت در جنگ علیه غزه فراخواند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 35 درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها در رژیم اسرائیل در نتیجه جنگ با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و 56 درصد از آنها واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی اضافی هستند، بیشتر از آنچه به عنوان سرباز ذخیره دریافت می‌کنند.

این روزنامه اسرائیلی تاکید کرد که دانشجویان دانشگاه از شرایط سختی در پرتو جنگ رنج می‌برند.

پربیننده ترین خبرها