تظاهرات ضد صهیونیستی در بحرین

تظاهرات ضد صهیونیستی در بحرین
جمعه 8 دی 1402 - 20:54

صدها نفر در منطقه الدراز در بحرین امروز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم غزه شعار دادند.

العالم - بحرین

در حالی که دولت بحرین تاکنون هیچ واکنشی به جنگ غزه نشان نداده و تنها کشور عربی است که حاضر شده در ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ برای مقابله با محاصره اسرائیل حضور یابد، اما مردم این کشور همچنان در حمایت از مردم غزه دست به تظاهرات می‌زنند.

در این راستا مردم منطقه الدراز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و با دست داشتن پارچه نوشته‌ها و پوسترهایی در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر، در حمایت از مردم غزه شعار دادند. بر روی این پوسترها نوشته شده است: «سفیر رژیم اشغالگر را اخراج کنید»، «همه ما غزه هستیم».

همچنین امروز نهمین سالگرد بازداشت شیخ «علی سلمان» رهبر حزب الوفاق و از رهبران نام آشنای انقلاب ۲۰۱۱ بحرین است. تظاهرات کنندگان تصاویر او را نیز در دست داشتند. بر روی یک پارچه نوشته‌ای این عبارت درج شده بود: «اسرای فلسطینی و بحرینی قربانیان دشمن واحد و متعلق به آرمان واحدی هستند».

بحرین

پیش از این نیز «ابراهیم شریف» از فعالان مطرح سیاسی بحرینی در تاریخ ۲۹ آذر به دلیل اعتراض به حضور بحرین در ائتلاف تازه‌ تأسیس آمریکا در دریای سرخ، بازداشت و روانه زندان شد.

«ابراهیم شریف» که طی سال‌های گذشته چندین بار بازداشت و آزاد شده است، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود: «خطاب به همه وجدان‌های بیدار در بحرین؛ دولت اراده و تصمیم ما را مصادره کرده و وارد ائتلافی خصمانه برای مقابله با محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شده است، رژیمی که روزانه دست به جنایت می‌زند و ملت ما در غزه و فلسطین را محاصره کرده و گرسنگی می‌دهد».

این فعال سیاسی بحرینی سپس از دیگر کاربران خواسته بود تا با هشتگ #بحرینیون_ضد_التحالف (بحرینی‌ها علیه ائتلاف هستند) و #حکومة_البحرین_لاتمثلنی (دولت بحرین نماینده من نیست) موضع خود را در قبال اقدام دولت منامه ابراز کنند.

پس از این نوشته‌ها، مأموران امنیتی بحرین او را بازداشت کرده‌اند که هنوز خبری از او منتشر نشده است.

حضور بحرین در این ائتلاف ادعایی دریایی، در حالی است که این کشور اصولا ناوگان دریایی قابل ذکری ندارد و تمامی نیروی دریایی بحرین در قایق‌های گشتی ساحلی محدود می‌شود؛ همچنین اشتیاق منامه برای حضور در کنار آمریکا و اسرائیل در شرایطی است که دیگر کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و مصر حاضر به پیوستن به ائتلاف مذکور نشده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها