در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تحلیل کارشناس نظامی درباره هدف رژیم صهیونیستی از واردکردن دو تیپ دیگر به غزه

جمعه 8 دی 1402 - 22:42

یک کارشناس مسائل نظامی با اشاره به آنکه هدف رژیم صهیونیستی از وارد کردن دو تیپ دیگر به عملیات زمینی در غزه آن است که خود را پیروز این جنگ معرفی کند، تاکید کرد: ماهیت عملکرد مقاومت این است که به دشمن اجازه پیشروی دهد تا مانع استفاده آن از سلاح‌های پیشرفته در جنگ شود.

العالم - فلسطین اشغالی

سرتیپ عبد الرحمن شحیتلی، کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک به شبکه خبری العالم گفت: این جنگ اولا جنگ بین دو ارتش نیست و اشغال یک سرزمین به معنای پیروزی یک ارتش نیست. این جنگ در واقع جنگ بین ارتش و گروه مقاومت است و هر قدر که ارتش پیشروی کند، ماهیت عملکرد مقاومت به گونه ای است که به دشمن اجازه رویارویی مستقیم بدهد تا فرصت استفاده از سلاح های پیشرفته اعم از هواپیما، موشک و توپخانه و غیره را از آن بگیرد.

وی افزود: ورود نظامیان صهیونیستی به منطقه غزه به معنای پیروز شدن آنها نیست بلکه به این معناست که فرماندهان نظامی این رژیم می خواهند به سران سیاسی آن وانمود کنند که در حال اجرای مأموریت هستند.

وی در ادامه گفت: مهم این است که ما از این پس شاهد عکس العمل مقاومت در عملیات ضد حمله علیه دشمن خواهیم بود.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: دشمن چند تیپ را از شمال و شرق وارد جنگ کرده است و سپس آنها را به جنوب و خانیونس انتقال داده است و به تازگی اعلام کرده است که دو تیپ جدید دیگر را وارد جنگ کرده است و این بدان معنی است که دو جبهه جدید دیگر در حال باز شدن است و به زودی خواهیم فهمید که این دو جبهه جدید کجا هستند.

وی تصریح کرد که ظاهرا این تیپ به جنوب و به سمت رفح اعزام خواهد شد تا چنین وانمود شود که ارتش رژیم در شمال و جنوب غزه استقرار یافته و در نتیجه پیروزی نهایی به دست آمده است. و پس از آنها صحبت از آتش بس به میان خواهد آمد.

این کارشناس گفت: دشمن سعی دارد با انتشار تصویر از لحظه عبور تانک های خود از گذرگاه رفح چنین وانمود کند که به مرز مصر رسیده است و در نهایت با انتشار عکس ها و فیلم هایی از سواحل جنوب غزه ادعا کند که این منطقه را به طور کامل اشغال کرده است.

وی تأکید کرد که دشمن از منطقه عقب نشینی نخواهد کرد مگر اینکه پس از مرحله حمله وارد مرحله تثبیت مواضع و انتشار نظامیان خود در منطقه شود و به گفته این رژیم، این مرحله، مرحله سوم خواهد بود.

این کارشناس گفت که این رژیم طبق برنامه خود قصد دارد در مرحله دوم به خان یونس و جنوب غزه و در مرحله سوم به گذرگاه رفح و سواحل جنوبی غزه برسد.

پربیننده ترین خبرها