اولمرت: اسراییل باید پایان جنگ را اعلام کند/ نابودی حماس آرزویی غیرقابل اجرا است

اولمرت: اسراییل باید پایان جنگ را اعلام کند/  نابودی حماس آرزویی غیرقابل اجرا است
شنبه 9 دی 1402 - 10:18

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره بر اینکه روزهای سختی در انتظار اسرائیل به دلیل جنگ غزه است، تأکید کرد که شکست حماس همچنان دور از دسترس است و آسان نیست و باید جنگ به صورت دائمی پایان یابد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی طی مقاله‌ای در روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" نوشت: نتانیاهو ( نخست‌وزیر) از همان آغاز( جنگ غزه) اعلام کرده که هدف اصلی این جنگ، نابودی حماس است. در حالی‌که احتمال دستیابی به این هدف، یعنی نابودی کامل حماس از بین رفته است.

اولمرت افزود: حتی در آن زمان نیز برای هر کسی که به این موضوع فکر می‌کرد روشن بود که حتی در شرایطی غیر از شرایط فعلی نوار غزه، نابودی حماس صرفا آرزویی غیرقابل اجرا از نظر نظامی است.

اولمرت خاطرنشان کرد گزارش‌های اطلاعاتی که تا پیش از ۷ اکتبر (15 مهر / آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ در دسترس ما بود برای پی بردن به این مساله، که شبکه‌ای پیشرفته از تونل‌ها در سرتاسر نوار غزه گسترش یافته است، کافی بود. حتی در بهترین شرایط، چنین شبکه تونل "مانع از انجام عملیات نظامی سریع و قاطعی می‌شود که بتوان حماس را از آن طریق نابود کرد".

نخست‌وزیر اسبق رژیم اشغالگر در این مقاله متذکر شد: "شکست حماس همچنان دور از دسترس است و آسان نیست".

او ابراز عقیده کرد:‌ نتانیاهو قطعا از همان آغاز متوجه بود که سخنانش عاری از صحت و بی‌اساس است و در نهایت، در رویارویی با واقعیت نظامی و انسانی فروخواهد پاشید؛ وضعیتی که می‌تواند اسرائیل را مجبور کند به نقطه پایان در حمله کنونی برسد.

اولمرت در ادامه نوشته است:‌ شکست حماس همچنان دور از دسترس است و حتی به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که در آن بر جدول زمانی جنگ که از هفتم اکتبر آغاز شده است، کنترل پیدا کنیم.

او نوشت: با افزایش شمار سربازان (اسرائیلی) که کشته خواهند شد و با مشاهده صحنه‌های ویرانی در غزه، که بر اسرائیل سایه سنگینی افکنده است و باعث تضعیف حمایت بیشتر کشورهای دوست از ما شده، باید منتظر روزهای سخت و دشواری باشیم.

اولمرت افزود: چه کاری باید انجام دهیم؟ معتقدم زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل آمادگی‌اش را برای پایان دادن به جنگ اعلام کند. بله، به جنگ پایان دهید آتش‌بس کافی نیست یعنی آتش‌بس ۲، یا ۳ یا ۴ روزه پاسخگو نیست. نقطه نهایی، باید پایان جنگ باشد.. اگر منتظر بمانیم طولی نخواهد کشید که تنها می‌توانیم افراد (اسیران) را مرده بازگردانیم و هیچ یک از آنان زنده نخواهند ماند. اسرائیل، اما، گزینه دیگری جز آزاد کردن همه زندانیان حماس نخواهد داشت. اگر راه دیگری برای بازگرداندن اسرا وجود نداشته باشد، چاره‌ای جز مبادله نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها