حماس برای اولین بار سفر حاج قاسم به غزه و ایده تونل ها را رسما اعلام کرد+ ویدیو

يکشنبه 10 دی 1402 - 17:10

یک عضو حماس رسما سفر چند باره حاج قاسم سلیمانی به غزه و "ایده تونل‌ها" از سوی وی در نوار غزه را اعلام کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان برای نخستین بار به طوری رسمی اعلام کرد که حاج قاسم سلیمانی چند بار به غزه سفر کرده است و "ایده تونل‌ها" فکرِ "حاج قاسم سلیمانی" و "عماد مغنیه" بود.

احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان

در همین حال شیخ هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، چندی پیش در گفت و گو با برنامه «لقاء خاص» شبکه خبری العالم که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق انجام شد، تایید کرد که شهید حاج قاسم سلیمانی از فلسطینیان حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی کرد و توانمندی، امکانات و تجربیات را در اختیار فلسطینیان قرار داد و روحیه آنها را بالا برد و در سایه این اقدامات، رزمندگانِ قهرمانِ مقاومت فلسطین اکنون در حال نبرد با دشمن صهیونیست هستند.
شیخ هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان

وی افزود: هر کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی برای فلسطین انجام داد از تهیه سلاح و پشتیبانی و تدارکات گرفته تا ارایه تجربیات، توانمندیها و بالابردن روحیه فلسطینیان، همان چیزی است که اکنون در حال نبرد در غزه است و رزمندگان عزیز مقاومت فلسطین این نبرد را انجام می دهند. همه این نتایج ارمغان راهی است که شهید حاج قاسم سلیمانی طی کرد و مسیری بود که وی نشان داد. بنابراین، آمریکا فکر می کرد که دارد موجودیت و پروژه خود در منطقه را حفظ می کند، اما بعدا متوجه شد که اوضاع برعکس است.
بنابر این گزارش،‌ نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن و یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

پربیننده ترین خبرها