شاهزاده الفیصل: حماس چهره اسرائیل را در جهان تخریب کرد

شاهزاده الفیصل: حماس چهره اسرائیل را در جهان تخریب کرد
دوشنبه 11 دی 1402 - 10:02

رئیس اسبق استخبارات عربستان سعودی اظهار داشت: عملیات "طوفان الاقصی"، که حماس در هفتم اکتبر علیه اسرائیل انجام داد، چهره قدرتمند این رژیم را در مقابل دیدگان جهانیان نابود کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، شاهزاده "ترکی الفیصل" در مصاحبه با شبکه رسمی "الاخباریه" سعودی گفت: عملیات حماس علیه اسرائیل و شیوه حمله آن به دژ مستحکمی که اسرائیل در اطراف غزه ایجاد کرده بود، پیامدهای بسیار مهمی به همراه داشته است.

شاهزاده الفیصل افزود: مهم‌ترین این پیامدها "نابود کردن تصویری است که بسیاری از مردم جهان داشتند مبنی بر اینکه اسرائیل در برابر هر نیرویی که بتواند با آن رقابت کند یا آن را در منطقه به چالش بکشد، ایمن و مقاوم است.

او تصریح کرد: دومین پیامد عملیات طوفان الاقصی این است که "قضیه فلسطین زنده است و نمرده‌؛ زیرا برخی در سال‌های گذشته ادعا کرده‌اند که فلسطین چیزی است که فراموش شده و دیگر هیچ توجهی به آن نمی‌شود".

به گفته الفیصل، "این دو نتیجه حاصل حادثه‌ای است که طی ۳ ماه اخیر رخ داد، جهان را نه تنها نسبت به این واقعیت بیدار کرد که قضیه فلسطین وجود دارد، بلکه همچنین متوجه این واقعیت کرد که درست مشابه اشغالگری‌های استعماری کشورهای اروپایی در قرن نوزدهم در مناطق مختلف جهان، چه در آسیا، چه در آفریقا و چه در آمریکای لاتین، همچنان آزار و اذیت، بی‌عدالتی و ظلم اشغالگران علیه مردم فلسطین وجود دارد".

این اظهارات شاهزاده ترکی الفیصل با موجی از واکنش فعالان مجازی همراه شده که به او به عنوان اولین مقام سعودی می‌نگریستند که درصدد عادی‌سازی و سازش با رژیم اشغالگر است.

شاهزاده الفیصل در ماه نوامبر گذشته نیز در جریان شرکت در "کنفرانس منامه" گفته بود: آن طور که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می‌کنند، درگیری در فلسطین از ۷ اکتبر آغاز نشده است.

الفیصل گفت:‌ از زمان پیدایش اسرائیل در سال ۱۹۴۸، هر زمانی که بحران یا جنگی در منطقه ما رخ می‌دهد، صحبت‌ها در مورد نیاز به راه‌حلی برای رفع ریشه‌های تنش و درگیری بیشتر می‌شود و با وجود آن، همه صحبت می‌کنند، ولی راه را تا پایان حل بحران طی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تاریخی طولانی، به (وضعیت) امروز منتهی شده که بیشترش حملات به فلسطینیان صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها