حملات موشکی قسام؛

فضاسازی رژیم صهیونیستی علیه حماس در شب سال نوی میلادی

فضاسازی رژیم صهیونیستی علیه حماس در شب سال نوی میلادی
دوشنبه 11 دی 1402 - 09:56

ارتش رژیم صهیونسیتی که به رغم درخواست های سازمان ملل و افکار عمومی جهانی همچنان به ارتکاب جنایت جنگی و کشتار جمعی علیه فلسطینیان غزه ادامه می دهد، به فضا سازی جدید علیه حماس این بار با استفاده از مناسبت جشن سال نوی میلادی روی آورده است.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ در طرح جدید فضا سازی ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس که رسانه آمریکایی سی ان ان نیز آن را به لحاظ انتشار و هم رسانی پشتیبانی کرده، تل آویو اعلام کرده که تنها دقایقی بعد از آغاز سال نوی میلادی، ۱۲ موشک از نوار غزه به سمت مناطقی در جنوب و مرکز "اسرائیل" شلیک شده است.

ارتش اشغالگر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) طی مانوری تبلیغاتی اعلام کرد: حماس تصمیم گرفت سال ۲۰۲۴ را با شلیک موشک به "اسرائیل" آغاز کند. در حالی‌که هنوز ۱۲۹ اسرائیلی در غزه بازداشت هستند و تا زمان بازگشت آنها به خانه‌های‌شان، سال نو مبارک و فرخنده نیست.

فضا سازی رژیم صهیونیستی علیه حماس با استفاده از مناسبت سال نوی میلادی که بسیاری از مسیحیان جهان آن را جشن می گیرند و همراهی سی ان ان با رژیم صهیونیستی برای انتشار و هم رسانی خبر حملات موشکی حماس به تل آویو در شب سال نوی میلادی در شرایطی است که این رژیم پیش از این اعلام کرده بود که حملات به غزه را در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نبردها در غزه در طول سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.

دانیل هاگاری گفت که ارتش باید برای آینده با درک این موضوع که ماموریت‌های اضافی و نبردهای مداوم در طول سال جاری مورد نیاز است، برنامه ریزی کند.

در چنین شرایطی و با توجه به خودداری رژیم صهیونیستی از پذیرش آتش بس و وتوی متعدد قطعنامه های توقف جنگ علیه غزه در سازمان ملل از سوی آمریکا،‌ گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، در شب سال نوی میلادی تل آویو را هدف حملات موشکی قرار داد. گردان‌های القسام اعلام کرد که از نیمه‌شب یکشنبه تل‌آویو را آماج حملات موشک‌های "ام ۹۰" قرار داده است.
قساماز سوی دیگر حملات موشکی حماس به تل آویو در شب سال نوی میلادی به دنبال اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر ادامه حملات به غزه در سال جدید، در حالی است که "دوی سریذار " استاد بهداشت جهانی در دانشگاه ادینبورگ در مقاله ای نسبت به خطر قریب الوقوع شیوع بیماری ها در غزه در نتیجه تجاوزات اسرائیل و کمبود مایحتاج زندگی که جان شهروندان فلسطینی را تهدید می کند، هشدار داده است.

سریذار با بیان این که فقط گلوله و بمب نیست که فلسطینیان را با خطر مرگ مواجه کرده، خاطرنشان کرد که یک چهارم از جمعیت حدود دو میلیون نفری نوار غزه ممکن است ظرف یک سال به دلیل شیوع بیماری ها جان خود را از دست بدهند.

در همین حال یک منبع پزشکی اعلام کرد که تنها طی دیروز (یکشنبه) بر اثر حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه، حدود 100 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که بر اساس آخرین آمار اعلام شده درخصوص شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدای این حملات به 21822 نفر افزایش یافته است که از این تعداد 9100 نفر کودک و 6500 نفر زن هستند. در این حملات نیز تا کنون 106 نفر از خبرنگاران نیز به شهادت رسیده اند. همچنین تعداد 56451 فلسطینی نیز که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، زخمی شده اند.

بررسی این آمارها گویای این مطلب است که رژیم صهیونیستی بدون نگرانی از قوانین بین المللی که بر حفظ جان غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و خبرنگاران تاکید دارد، همچنان در حال نقض این قوانین و ارتکاب جنایات جنگی در سایه حمایت های قدرت های غربی است.

پربیننده ترین خبرها