پیامدهای ابطال قانون لغو برهان معقولیت از زبان کارشناس فلسطینی +فیلم

سه شنبه 12 دی 1402 - 10:48

مصطفی البرغوثی، دبیر کل جنبش "ابتکار ملی" فلسطین گفت : درگیری های داخلی اجتناب ناپذیر در داخل فلسطین اشغالی و ابطال قانون "لغو برهان معقولیت" توسط دادگاه عالی این رژیم، پایه های کابینه نتانیاهو و روند حمله به غزه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

البرغوثی در گفتگوی مستقیم با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم گفت: تاریخ اسرائیل رژیم صهیونیستی از 75 سال پیش تا کنون همواره شاهد مداخله دادگاه عالی این رژیم در "قانون اساسی" و ابطال آن به طور قانونی بوده است.

وی افزود : این مسأله، بخشی از درگیری های داخلی بین جریان صهیونیسم مذهبی افراطی متحد نتانیاهو با دیگر جریان هاست. هر چند هر دو جریان به رغم اختلافات درباره نابودی ملت فلسطین با هم اتفاق نظر دارند.

البرغوثی خاطرنشان کرد که حکم دادگاه عالی "اسرائیل" مبنی بر ابطال قانون "لغو برهان معقولیت" باعث تشدید درگیری داخلی در این رژیم خواهد شد زیرا برخی از جمله نتانیاهو و عناصر افراطی کابینه وی از جمله سموتریچ، وزیر دارایی و بن گویر، وزیر امنیت قومی این رژیم، بابت این حکم زیان خواهند دید.

دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت که ابطال این قانون بر روند حملات این رژیم به غزه هم تأثیر خواهد گذاشت و زیر بنای داخلی این رژیم و کابینه فعلی آن را بیش از همیشه متزلزل خواهد کرد.

گفتنی است دادگاه عالی رژیم صهیونیستی عصر دیروز دوشنبه با اکثریت آرای قضات، بند قانون لغو برهان معقولیت در طرح جنجالی کابینه نتانیاهو برای اصلاحات دستگاه قضایی این رژیم را ابطال کرد.

طبق قانون لغو برهان معقولیت – که توسط دادگاه عالی ابطال شد - دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نمی توانست تصمیمات دولت و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

پربیننده ترین خبرها