افشای نوار صوتی رییس شاباک رژیم ‎اسرائیل برای هدف قرار دادن سران ‎حماس

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 09:38

افشای نوار یک ماه قبل ‎رونن بار رییس شاباک ‎اسرائیل بیانگر برنامه ریزی این سازمان برای هدف قرار دادن سران ‎حماس است.

العالم - فلسطین اشغالی

رانن بار، رئیس شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل با ارجاع به تلاش چندین سالهٔ اسرائیل گرداگرد جهان، گفت نهاد امنیتی، تهاجم ۷ اکتبر را «مونیخ ما» می شمارد.

در یک فایل صوتی که روز یکشنبه افشا شد، صدای رانن بار، رئیس شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل شنیده می شود که می گوید اسرائیل مصمم به کشتن رهبران حماس است، «هر جای جهان» که باشند، از قطر و ترکیه و لبنان، و هر چند سال که طول بکشد.

رانن بار، در فایل صوتی که غروب یکشنبه از رادیو اسرائيل، شبکهٔ رادیو تلویزیون «کان» پخش شد، می گوید «تک تک آنها، هر جا که باشند، غزه، کرانه باختری، لبنان، ترکیه، قطر.» «چند سال طول خواهد کشید، اما ما آنجا خواهیم بود تا کار را تمام کنیم.»

در فایل صوتی صدای رانن بار شنیده می شود که با ارجاع به عملیات چندین سالهٔ اسرائیل برای کشتن تروریست هایی که در المپیک ۱۹۷۲ حمله کرده و ۱۱ اسرائیلی را به قتل رساندند، می گوید «کابینه هدف ما را مشخص کرد، حذف حماس. ما مصمم هستیم که انجامش دهیم، این مونیخ ما است.»

گزارش حاکی است که حماس در پاسخ گفته است از این تهدیدات بیم به خود راه نمی دهد، و چنین اقدامی از سوی اسرائیل نقض حاکمیت کشورهای متحد خود خواهد بود.

جنگ کنونی در ۷ اکتبر به راه افتاد، به دنبال هجوم ۳۰۰۰ تروریست به سردستگی حماس از مرز نوار غزه، که در ناحیهٔ جنوب اسرائیل بلوا به راه انداختند، و در جنایاتی بیرحمانه بیش از ۱۲۰۰ تن اکثرا غیرنظامی را کشتند. دست کم ۲۴۰ تن شامل کودکان خردسال و سالمندان را ربوده و گروگان به غزه بردند.

در فایل صوتی، رانن بار اعتراف کرد سازمان اطلاعاتی در انجام مأموریت خود پیش از حملهٔ حماس کوتاهی کرده، اما گفت اکنون شاباک «در سربالایی پیش می رود» و تا همینجا از شکست آن روز بسیار درس آموخته و در عمل اجرا می کند.

رانن بار گفت تهدیداتی که در طول سال گذشته علیه اسرائیل صورت یافت «بی سابقه بود» و بسیاری از موارد آن به گوش مردم نرسیده است. «وظیفهٔ ما تضمین امنیت است، وظیفهٔ ما است که به شهروندان اسرائیل احساس امنیت بدهیم. متأسفانه در ۷ اکتبر در انجام این وظیفه شکست خوردیم.»

پربیننده ترین خبرها