درگیری های شدید بین نظامیان صهیونیستی و رزمندگان مقاومت در کرانه باختری+فیلم

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 13:30

نظامیان رژیم صهیونیستی از نخستین ساعت های صبح امروز پنج شنبه به چند نقطه از کرانه باختری حمله کردند و با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین خبر شهادت جوانی به نام اسید جواد بنی عوده در شهرک طمون در منطقه طوباس در شمال کرانه باختری – که در حمله نظامیان صهیونیستی مجروح شده بود – را تأیید کرد.

نظامیان رژيم صهیونیستی به شهر طوباس حمله کردند به گفته رسانه های محلی فلسطین، رزمندگان مقاومت با تیراندازی به سمت مهاجمان در ورودی شهر با آنها درگیر شدند.

رزمندگان فلسطینی در شهرک طمون در جنوب طوباس با آتش زدن لاستیک خودرو و بستن ورودی های شهر، در برابر متجاوزان ایستادند.

در مقابل، نظامیان صهیونیستی اقدام به شلیک منور کردند. کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های محلی ویدیوهایی از لحظه انفجار یک نارنجک ساخت داخل در داخل یک بلدوزر رژیم صهیونیستی منتشر کرده اند.

حمله نظامیان صهیونیستی به کرانه باختری

شمال کرانه باختری نیز صحنه درگیری های شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی بود؛ به گفته منابع خبری فلسطینی، نظامیان صهیونیستی با حمله به اردوگاه نور شمس در طولکرم به منازل شهروند حمله کرده و اهالی آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند و به مدت ۲۴ ساعت مانع ورود آمبولانس به این اردوگاه شدند.

در نابلس هم نظامیان صهیونیستی به شهرک های قصره و برقه حمله کردند. منابع خبری فلسطینی گفتند مهاجمان صهیونیست در این حمله، با ورود به منازل شهروند، قرآن را پاره کردند.

در شهرک قبلان در جنوب نابلس شهروندان در محکومیت ترور عزام الاقرع، از فرماندهان گردان قسام همراه با شیخ صالح العاروری در حومه جنوبی بیروت تظاهرات کردند.

شهرک سنیریا در قلقیلیه در غرب کرانه باختری صحنه حملات نظامیان صهیونیستی بود.

در مرکز کرانه باختری هم نظامیان رژیم اشغالگر به محله الارسال در شهر رام الله حمله کردند و با مقاومت رزمندگان مقاومت رو به رو شدند.

در شهر البیره هم یگان ویژه این رژیم به محله ام الشرایط حمله کردند.

در جنوب کرانه باختری هم اشغالگران به شهرک صوریف در شمال الخلیل و شهر بیت لحم حمله کردند و به زور وارد منازل مردم شدند.

گفتنی است سراسر شهرها و اردوگاه های کرانه باختری دیروز چهارشنبه در اعتراض به ترور شیخ صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده این جنبش در کرانه باختری تظاهرات کردند.

گفتنی است حملات و یورش های رژیم صهیونیستی به شهرها و اردوگاه های کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تا الان همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها