ادامه نبرد غزه در لاهه

ادامه نبرد غزه در لاهه
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 14:53

رژیم صهیونیستی پس از یک سلسله جلسات فوری اعلام کرد که در دادگاه لاهه در هلند شرکت می کند. این دادگاه روز پنج شنبه آینده برای رسیدگی به شکوائیه آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. این کشور در شکوائیه خود رژیم صهیونیستی را به نسل کشی متهم کرده و خواستار اتخاذ تصمیم فوری برای توقف جنگ شده است. صدور چنین حکمی فقط در صلاحیت این دادگاه و الزام آور است. و به هیچ وجه نیازی به تأیید و تصویب در جلسات سازمان ملل ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

نگاهی به همه اظهارات، بیانیه ها، پیام ها و اخبار روزنامه ها نشان می دهد که سران رژیم اشغالگر به شدت و به طور بی سابقه ای نگران هستند.

رژیم صهیونیستی بر خلاف موارد سابق نمی تواند این دادگاه بی المللی را دور زده یا حکم آن را نادیده بگیرد. زیرا این دادگاه اختیارات خود را از کنوانسیونی گرفته است که این رژیم هم آن را پذیرفته است. لذا نمی تواند با ادعاهای واهی مثل عدم صلاحیت یا جانبداری سیاسی آن را رد کند. مخصوصا که این دادگاه از جایگاه محکمی در سطح بین الملل برخوردار است و در صورت صدور حکم به توقف جنگ و تأیید اتهام نسل کشی، این رژیم را با خطرات جدی رو به رو می کند.

رژیم صهیونیستی از آن می ترسد که با صدور چنین حکمی از سوی این دادگاه جایگاه بین المللی و روایت خود از جنگ را از دست داده و در نهایت تبدیل به رژیمی منزوی و منفور شود. لذا برای در امان ماندن از تبعات این حکم شروع به تلاش و تقلا کرده است

پربیننده ترین خبرها