بشار اسد: حادثه تروریستی کرمان، نشانگر عجز تروریستها و حامیانشان است

بشار اسد: حادثه تروریستی کرمان، نشانگر عجز تروریستها و حامیانشان است
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 19:28

رئیس جمهور سوریه در واکنش به حادثه تروریستی کرمان، تأکید کرد که این حملات که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بیانگر میزان عجز تروریستها و حامیانشان است.

العالم - سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیامی، حادثه تروریستی را کرمان را به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی و ملت ایران، تسلیت گفت.

اسد با اشاره به اینکه ملت سوریه، شریک غم قربانیان این حادثه تروریستی هستند، گفت: این حملات که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بیانگر میزان عجز تروریستها و حامیانشان است.

وی همچنین گفت که حامیان تروریستها نتوانسته‌اند کاری کنند که ملتها از اصول خود دست بردارند و دفاع از حاکمیت خود را رها کنند.

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که محکومیت کشورها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

دولت‌های عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه هم این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند و محکوم کردند.

مقاومت فلسطین و یمن هم این حمله را محکوم کردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد و شهادت هموطنان ما را تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی می‌کرد.

پربیننده ترین خبرها