درخواست عضو پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی

درخواست عضو پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی
جمعه 15 دی 1402 - 16:36

کریم المحمداوی عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق ، استفاده از زور و نیز تظاهرات مردمی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را خواستار شد.

العالم - عراق

المحمداوی در عین حال بر اهمیت نقش دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیروهای اشغالگر از عراق تاکید کرد.

در همین راستا چندی پیش، «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواست تا تمام اقدامات لازم را برای تعیین یک جدول زمانی «کوتاه» برای خروج نظامیان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق انجام دهد.

وی افزود: تا زمانی که نیروهای ائتلاف در این کشور حضور دارند، هیچکس انتظار ندارد که قدرت های نظامی ارتش عراق و سایر نهادهای امنیتی ارتقاء یابد.

دبیر کل سازمان بدر اضافه کرد: پس از همه دستاوردها و پیروزی های بزرگی که نیروهای امنیتی و نظامی ما در نبرد با گروه تروریستی داعش به دست آورده اند و در اوج توانایی خود قرار دارند، واقعا" شرم آور است که برخی استدلال کنند که به بهانه کمک به نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن بقایای هسته های تروریستی نیروهای ائتلاف باید باقی بمانند.

وی در این بیانیه از دولت عراق خواست تا به دور از مراحل تعلل که قبلا رخ داده است، تمام اقدامات لازم را برای تعیین جدول زمانی جدی، مشخص و کوتاه مدت جهت خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها