شمار شهدای غزه به ۲۲۷۲۲ نفر افزایش یافت

شمار شهدای غزه به ۲۲۷۲۲ نفر افزایش یافت
شنبه 16 دی 1402 - 14:57

شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۲۷۲۲ نفر افزایش یافت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت غزه امروز (شنبه) جدیدترین آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صیونیستی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی از 15 مهر ماه (7 اکتبر/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا کنون به ۲۲۷۲۲ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۵۸۱۶۶ نفر رسیده است.
براساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته و در پی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر 122 نفر به شهادت رسیده و 256 نفر مجروح شده‌اند.
بنابر آمارهای اعلام شده،‌ به خاطر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی بیشتر شهدا و مجروحان حملات این رژیم به غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد و این جنایات همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها